loading...

منبع کویلی هلدنیگ صنایع برتر

بازدید : 9
يکشنبه 15 خرداد 1401 زمان : 17:04

چگونه برج خنک کننده و چیلرها با هم کار می کنند؟

چیلر قطعه بزرگی از تجهیزات صنعتی است که در داخل یک ساختمان، اغلب در زیرزمین یا یک منطقه خدماتی دیگر قرار دارد. این شامل دو سیلندر اصلی است: یک اواپراتور و یک کندانسور. انواع مختلفی از چیلرها از جمله چیلرهای گریز از مرکز، رفت و برگشتی، پیچی و چیلرهای جذبی وجود دارد. یک برج خنک کننده به عنوان یک مبدل حرارتی غول پیکر عمل می کند. روی پشت بام ساختمان می نشیند و هوای محیط را در یک سیم پیچ می دمد تا گرما را از بین ببرد و آن را از بیرون خارج کند.

چیلرها و برج خنک کننده با هم تهویه مطبوع فضاهای بزرگ را ممکن می سازند. به خواندن ادامه دهید تا بدانید فرآیند خنک سازی در ساختمان تجاری یا صنعتی شما در شیکاگو چگونه کار می کند.

سیستم آب سرد: سیلندر اواپراتور و هواگیر

سیلندر اواپراتور وظیفه تولید آب سرد مورد استفاده برای تهویه مطبوع را بر عهده دارد. آب سرد در حدود 45 درجه فارنهایت از اواپراتور خارج می شود و به سمت بالابر حرکت می کند. انشعاب از رایزر تغذیه های جریانی هستند که به واحدهای انتقال هوا در طبقات مختلف ساختمان منتهی می شوند.

آب سرد شده از طریق یک سیم پیچ در داخل واحد انتقال هوا جریان می یابد، جایی که هوای داخل بر روی آن می دمد، گرما را از هوا به آب منتقل می کند و باعث می شود هوای خنک تر در ساختمان به گردش درآید. تا زمانی که از سیم پیچ خارج می شود، آب حدود 55 درجه فارنهایت است. این آب سرد گرمتر به کویل اواپراتور برمی گردد تا دوباره خنک شود.

سیستم آب کندانسور: سیلندر کندانسور و برج خنک کننده

سیکل مبرد سیلندر اواپراتور را به سیلندر کندانسور متصل می کند. گرما را از اواپراتور و کندانسور خارج می کند، اما دو خط آب هرگز با یکدیگر تعامل ندارند. آب گرم اینجا که آب کندانسور نامیده می شود، با دمای 95 درجه فارنهایت به سمت بالابر می رود و به سمت برج خنک کننده روی پشت بام می رود.

پس از آن، آب کندانسور از طریق برج خنک کننده جریان می یابد و فن ها هوای محیط را برای انتقال گرما از آب به بیرون می کشند. پس از کمی خنک شدن، آب کندانسور در دمای حدود 80 درجه فارنهایت به سیلندر کندانسور باز می گردد

اندازه و پیچیدگی سیستم

بسته به مقیاس و چیدمان یک ساختمان، ممکن است به چند چیلر و برج خنک کننده نیاز باشد. به عنوان مثال، یک سیستم اختصاصی برای اتاق سرور ممکن است مستقل از بقیه ساختمان اجرا شود. علاوه بر این، بسیاری از سایت‌ها دارای سیستم‌های اضافی هستند تا در صورت از کار افتادن یکی از قسمت‌ها، از از کار افتادن ساختمان جلوگیری کنند. همچنین امکان تعمیر و نگهداری و تعمیرات بدون خاموش کردن سیستم برج خنک کننده را فراهم می کند.

مورفی و میلر را برای خدمات خنک کننده تجاری در شیکاگو انتخاب کنید

به عنوان یک پیمانکار پیشرو در طراحی/ ساخت در شیکاگو، می توانید به ما برای ارائه تمام خدمات برج خنک کننده تجاری مورد نیاز خود، از طراحی و نصب سیستم گرفته تا تعمیر و نگهداری و تعمیر، اعتماد کنید. اجازه دهید به شما کمک کنیم کارایی و راحتی ساختمان شیکاگو خود را به حداکثر برسانید و در عین حال در هزینه خود نیز صرفه جویی کنید!

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، یا برنامه ریزی خدمات برج خنک کننده تجاری در شیکاگو، لطفاً امروز با مورفی و میلر تماس بگیرید . ما یک سابقه برتری اثبات شده داریم که به بیش از 80 سال قبل باز می گردد.

اجزای اصلی برج خنک کننده و چیلر:

چیلرها به طور کلی دارای سه جزء اصلی هستند:

مبدل های حرارتی تغییر فاز کندانسور

مبدل حرارتی به عنوان اواپراتور

3.و سوم کمپرسور است

موارد استفاده و کاربرد:

برج خنک کننده و چیلرها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند که در بسیاری از بخش های صنعتی، تولیدی و تعاونی به سرمایش اقتصادی و کارآمد نیاز است.

با این حال باید بدانید که هر دو بخش ضروری سیستم برج خنک کننده مرکزی هستند و این سیستم برای هر منطقه گرم نیاز حیاتی است

چیلرها اتاق های داخلی را خنک می کنند، فضای سرنشینان، فروشگاه هایی برای نگهداری ایمن مواد غذایی یا سایر محصولات حساس به دما و موارد دیگر

در حالی که برج خنک کننده فقط تغییرات دمایی کمی را در منطقه مشخص انجام می دهند

آیا می دانید طراحان از چه اشکالی در برج خنک کننده استفاده می کنند:

اگر تا به حال در طول یک سیستم برج خنک کننده کار نکرده باشید، احتمالاً از خود می پرسید که مرکز برج خنک کننده آب چیست؟ در حالی که هدف یک خنک کننده حول محور آب می چرخد، هسته واقعی یک سیستم برج خنک کننده این است که پر شود.

آنها به طور متوسط در مرکز سیستم تا وسعت برج خنک کننده به کار می روند. وسعت بزرگتر اجازه می دهد تا تماس سطحی بیشتر بین آب و هوا وجود داشته باشد که امکان تبخیر بخار بیشتر را فراهم می کند.

برج خنک کننده فایبرگلاس

ما پوشش برج را با مواد پوششی پلاستیک تقویت شده با فایبرگلاس طراحی می کنیم.

این فوق العاده مقاوم در برابر خوردگی است. این ماده می تواند یک ماده امولسیون شده باشد.

الیاف مورد استفاده در مخلوط کربن یا آرامید، شیشه، چوب، کاغذ و بسیاری از الیاف است.

قدرت ساختاری کافی را برای مربع استحکام در برابر لرزش و سرعت باد ارائه می دهد.

پوشش طراحی شده در بخش ها به طور مناسب با خطوط مکانیکی و آثار مطابقت دارد که برای بهترین عملکرد انجام می شود.

چگونه چیلرها و برج خنک کننده با هم کار می کنند

این سیستم بر روی چرخه جذب بخار کار می کند که از یک سیال برج خنک کننده به عنوان عامل کار استفاده می کند که گرما را از ساختمان خارج می کند.

سیال فشرده شده از کمپرسور قبل از انبساط برای خنک شدن نیاز به کاهش انرژی گرمایی خود دارد

برای این منظور برج خنک کننده آب خنک شده را با پمپ های تغذیه خود به مبدل کندانسور که در آن گرمای سیال فشرده استخراج می شود، تامین می کند.

تغییر دمای معمولی بین 5 تا 8 درجه سانتیگراد است و دوباره به برج خنک کننده منتقل می شود که در آن پره ها (بسته بندی) دوباره دمای آب خنک کننده را برای استفاده مجدد در کندانسور کاهش می دهند.

از این رو چرخه ادامه می یابد، اما همانطور که آب تبخیر می شود، مقدار محاسبه شده ای از آب که ما آن را آب آرایش می نامیم نیز به طور مداوم اضافه می شود.

یک حلقه آب لوله‌ کشی از داخل ساختمان می‌گذرد، و سیال خنک‌شده را حمل می‌کند که گرمای تغییر یافته از گرمای خواندن تبخیرکننده را در نزدیکی بازمی‌گرداند، که اگرچه مویی که باید خنک شود. در حلقه بی‌ پایانی که به آن حلقه آب سرد گفته می‌شود، به گردش در می ‌آید.

چگونه یک برج خنک کننده و واحد هواساز با هم کار می کنند

هنگامی که صحبت از گرمایش و سرمایش یک فضای اداری یا ساختمان بزرگتر می شود، استفاده از سیستم تهویه مطبوع تجاری یا صنعتی به منظور پاسخگویی مناسب به نیازهای کل ساختمان مورد نیاز است. برای اینکه درک بهتری از نحوه عملکرد سیستم تهویه مطبوع در یک ساختمان اداری بزرگتر داشته باشید، باید بدانید که چیلر، برج خنک کننده و واحد انتقال هوا چگونه با هم کار می کنند.

چیلر آب خنک کننده قطعه بزرگی از تجهیزات است که به صورت صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و در داخل ساختمان قرار دارد و حاوی اواپراتور و کندانسور است. برج خنک کننده به عنوان یک مبدل حرارتی بزرگ عمل می کند که بر روی سقف ساختمان قرار می گیرد. هنگامی که این دو مورد با هم کار می کنند، امکان تهویه هوا در فضاهای باز بزرگ مانند ساختمان های صنعتی و کارخانه ها فراهم می شود.

حداقل اجزای سیستم خنک کننده مرکزی عبارتند از:

چیلر

واحد هواساز

برج خنک کننده

پمپ ها

محل قرارگیری چیلر بستگی به نوع چیلر مورد استفاده دارد و چیلرهای پشت بام معمولاً با هوا خنک می شوند در حالی که چیلرهای زیرزمین آب خنک می شوند. هر دو عملکرد مشابهی را انجام می دهند، که معمولاً تولید آب سرد برای تهویه مطبوع با حذف گرمای ناخواسته از ساختمان است. تنها تفاوت در روشی است که چیلر گرما را دفع می کند. سوالی که باید از خود بپرسید این است که برج خنک کننده و چیلر چگونه با هم کار می کنند؟ ما در زیر به آن پاسخ خواهیم داد و اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی این امکان به شما ارائه می دهیم تا درک بهتری از همه آن به شما ارائه دهیم.

هوا خنک در مقابل آب خنک

دانستن تفاوت بین چیلرهای هوا خنک و آب خنک مهم است. چیلر هوا خنک از فن ها برای خارج کردن هوای خنک از روی کندانسور استفاده می کند تا گرما را از سیستم خارج کند و چیلرهای هوا خنک از برج خنک کننده استفاده نمی کنند. اواپراتور چیلر آب سرد را تولید می کند که سپس

اواپراتور را در حدود 43 درجه ترک می کند.

سپس توسط یک پمپ آب سرد به اطراف انبار یا تأسیسات فشار داده می‌شود و آب سرد در ارتفاع ساختمان به هر طبقه در بالابرها لوله‌ هایی که آب را حمل می‌کنند جریان می ‌یابد. حتی زمانی که آب به پایین سرازیر می شود، این لوله ها همچنان به عنوان رایزر شناخته می شوند. آب سرد به داخل رایزرها و سپس به لوله‌های با قطر کوچک‌تر وارد می‌شود که سپس به واحدهای فن کویل FCU و واحدهای هواساز AHU می ‌روند که سپس تهویه مطبوع ساختمان را فراهم می‌کنند.

هر دو AHU و FCU جعبه هایی با فن هایی هستند که هوای ساختمان را مکیده و آن را روی کویل های گرمایش یا سرمایش فشار می دهند و دمای هوا را تغییر می دهند. سپس این هوا به بیرون ساختمان رانده می شود. لازم به ذکر است که آب سرد به آن گفته می شود، حتی اگر در لمس گرم باشد! بنابراین، چگونه یک برج خنک کننده و چیلر با هم کار می کنند؟

چیلر

چیلر معمولاً در پشت بام یا زیرزمین ساختمان اداری قرار دارد. وظیفه چیلر تولید آب سرد برای تهویه هوا با حذف گرما از ساختمان است. سیلندر اواپراتور قطعه ای است که مسئول تولید آب سرد مورد استفاده برای تهویه مطبوع است. از طریق یک سیم پیچ در داخل واحد انتقال هوا جریان می یابد که در آن هوای داخلی روی آن می دمد و گرمای هوا را به آب منتقل می کند. این باعث می شود هوای خنک تری در اطراف ساختمان پخش شود. برج خنک کننده را می توان با استفاده از آب یا هوا خنک کرد، اما در هر صورت، نتیجه یکسان است، یعنی خنک شدن هوا.

هنگامی که گرما توسط برج خنک کننده از فضا خارج می شود، برج خنک کننده برای پمپ کردن هوا از طریق لوله ها به داخل برج خنک کننده عمل می کند. سپس برج خنک کننده هوای گرم شده را از طریق فرآیند تبخیر خود به عنوان هوای خنک شده باز می گرداند. برج خنک کننده دارای یک سیستم شناور است که میزان آب درون سیستم را کنترل می کند تا از تبخیر کلی آب جلوگیری کند. پس از رسیدن شناور به سطح، آب شیرین به سیستم وارد می شود. سپس یک دریچه برای ورود آب شیرین به سیستم باز می شود. آب خنک می شود و به تولید هوای خنک در سراسر سیستم کمک می کند. برج خنک کننده مقصد نهایی گرمای ناخواسته در ساختمان برای فرار به بیرون است.

واحد هواساز

واحد انتقال هوا در کنار برج خنک کننده و خنک کننده به منظور گردش و حفظ هوا از طریق فرآیند گرمایش، تهویه و سرمایش یا تهویه مطبوع کار می کند. هواگیر در یک واحد تجاری یک جعبه بزرگ است که از کویل های گرمایش و سرمایش، یک دمنده، قفسه ها، محفظه ها و سایر قسمت هایی که به هواگیر کمک می کند تا کار خود را انجام دهد، تشکیل شده است. هواگیر به کانال وصل می شود و هوا از واحد انتقال هوا به کانال عبور می کند و سپس به هواگیر باز می گردد.

همه این اجزا بسته به مقیاس و چیدمان ساختمان با هم کار می کنند. اگر ساختمان بزرگ باشد، ممکن است به چندین چیلر و برج خنک کننده نیاز باشد و ممکن است نیاز به یک سیستم اختصاصی برای اتاق سرور باشد تا ساختمان بتواند در مواقع لزوم تهویه هوای کافی را دریافت کند.

بازدید : 63
شنبه 3 ارديبهشت 1401 زمان : 19:10

آب شیرین کن صنعتی

اسمز معکوس (RO) یا آب شیرین کن صنعتی یک فرآیند تصفیه آب است که با استفاده از غشایی نیمه نفوذ پذیر یا همان نیمه تراوا، یون ها و مولکول های ناخواسته و ذرات بزرگتر را از آب آشامیدنی حذف می کند. در اسمز معکوس، فشار اسمزی باید کنترل شود و برای این کار باید به سیستم فشار اعمال شود تا بر فشار اسمزی غلبه کند و در نهایت فرآیند اسمز معکوس صورت گیرد.

اسمز معکوس می تواند انواع مختلفی از مواد شیمیایی محلول و معلق و همچنین گونه های بیولوژیکی (اصولاً باکتری ها) را از آب حذف کند و همچنین می تواند در فرآیند های صنعتی و در تولید آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه املاح از سمتی که غلظت آنها زیاد است، دقیقا برعکس اسمز، به سمتی که غلظت آن ها کمتر است،‌ وارد می شوند و دیگر نمی توانند به مایع اصلی باز گردند.

دلایل استفاده از آب شیرین کن صنعتی

در جوامع امروزی با توجه به مشکلات بسیار در صنعت و زندگی روزانه انسان ها، کمبود آب شیرین یکی از بزرگترین معضلات و محدودیت ها می باشد. این گونه معضلات به جز آب شرب در کشاورزی، مواد بهداشتی، تولید دارو و صنعت به چشم میخورد. در کنار کم آبی آب دریا نیز منبع بزرگی برای تولید آب می باشد که به دلیل حجم بالایی از نمک و املاح غیر قابل استفاده بوده و به کمک آب شیرین کن دریایی می توان آب های شور را به چرخه طبیعت بازگرداند. آب شیرین کن RO، 99.6% از املاح موجود در آب دریا را حذف و به آب شیرین و خالص تبدیل می کند.

برای شیرین کردن آب به کمک اسمز معکوس، آب تصفیه نشده (آب شور) با فشار بسیار توسط پمپ به داخل محفظه ای که دارای غشای نیمه تراوا حرکت می کند، آب تقریبا خالص در یک طرف غشا و آب با املاح و ناخالصی ها در طرف دیگر جمع می شود. این فشار از فشار اسمزی طبیعی بیشتر است در نتیجه مولکول های کوچک تر از منافذ غشا عبور می کندو مولکول های بزرگتر باقی می ماند. مولکول های بزرگ تر در جریانی جانبی از کنار غشاء عبور داده شده و دفع می گردند. در پیش تصفیه آب شور با توجه به نوع املاح و آلودگی های موجود از دستگاه و تجهیزات مختلفی مانند ازن ژنراتور، اولترافیلتراسیون، فیلتر کربنی و فیلتر شنی و غیره استفاده می گردد. به کمک این تجهیزات آلودگی های آب کاسته شده و کمتر به غشای اسمز معکوس آسیب می رسد.

رایج ترین روش های تصفیه آب

تصفیه آب به وسیله روش اسمز معکوس (RO)

تصفیه به روش غشایی (MF, UF, NF)

استفاده از آب الکترودیالیز برای تصفیه آب

روش های شیمیایی و فیزیکی که برای تصفیه آب استفاده می شود

استفاده از روش تبادل یونی (سختی گیر آب)

استفاده از روش فیلتراسیون (فیلتر شنی و کربنی)

استفاده از مواد و روش های گندزدایی (کلر، ازن، UV)

مراحل تصفیه در آب شیرین کن صنعتی

پیش ‌تصفیه آب

در آبها آلودگی های مختلفی وجود دارد، برخی از این آلودگی ها بهتر است قبل از ورود به سیستم اسمز معکوس حدف شوند تا علاوه بر اثر گذاری بر کیفیت نهایی آب، باعث افزایش طول و کیفیت عملکرد فیلتر های اسمز معکوس شوند. این آلودگی ها میتواند شامل: ذرات جامد معلق، انواع گازها و فلزات سنگین باشد. این آلودگی ها در مرحله پیش تصفیه توسط فیلترهایی مانند فیلتر شنی، فیلتر کربنی و فیلتر های رسوب گیر حذف شوند.

انتخاب پمپ‌های فشار بالا

در مرحله پیش تصفیه، املاح معلق توسط فیلتر شنی و رنگ، بو، مزه و کلر آزاد موجود در آبتوسط فیلتر کربنی حدف میشوند. اما این عملیات در مرحله پیش تصقیه یون ها و نمک های موجود در آب را حدف نمی کند. پس با روش اسمز معکوس باید برای حذف آنها اقدام کرد . در این مرحله باید فشاری بیشتر از فشار اسمزی ایجاد کرد. این فشار توسط پمپ های مخصوص (پمپ‌های طبقاتی و در برخی موارد پمپ‌های پیستونی) تامین می شوند.

برای انتخاب پمپ مناسب باید پارامتر های مانند میزان آلودگی آب ورودی، کیفیت آب خروجی و دبی آب را در نظر گرفت. انتخاب پمپ های مناسب بر قیمت دستگاه های آب شیرین کن صنعتی تاثیر گذار خواهد بود. امروزه در بازار انواع پمپ های اروپایی، چینی و ایرانی در دستگاه های آب شیرین کن استفاده می شود.

فیلترهای اسمز معکوس (RO)

تصفیه نهایی آب و حذف یون‌ها با روش اسمز معکوس انجام می شود. اساس روش اسمز معکوس ایجاد فشار بالاتر از فشار اسمزی توسط پمپ ها و حرکت معکوس آب از درون فیلترهای نیمه‌تراوای اسمز معکوس از فشار اسمزی بالاتر به فشار اسمزی پایین‌تر می باشد. انتخاب فیلتر های با طراحی و چیدمان مناسب سبب افزایش بازده دستگاه آب شیرین کن، افزایش بازیابی آب، کاهش پساب می شود.

گندزدایی آب خروجی

علاوه بر حذف مواد معلق ، رنگ، بو، مزه، یون ها و نمک ها، منابع آب های مختلف میتوانند حاوی انواع ویروس ها و باکتری ها نیز باشد. حدف این ویروس ها و باکتری ها در سیستم های تصفیه آب صنعتی و آب شیرین کن ها توسط روش گند زدایی مانند فیلترهای اشعه فرابنفش (UV) انجام میشود.

مزایای استفاده از آب شیرین کن صنعتی

سیستم اسمز معکوس نسبت به روش های دیگر تصفیه آب صنعتی، اقتصادی تر است.

انرژی کمتری نسبت به سایر روش ها مصرف میکند.

حذف باکتری ها ،ویروس ها فلزات سنگین ازفیلتر ممبران آب شیرین کن صنعتی

این امکان وجود دارد پساب ایجاد شده را به محیط زیست برگشت داد و یا از آن برای استفاده مجدد دردستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده نمود.

آب شیرین کن صنعتی اسمز معکوس دارای کلیه استانداردهای بین المللی می باشد.

چرا دستگاه آب شیرین کن صنعتی ترجیح داده می شوند؟

دستگاه های اسمز صنعتی به دلایل زیادی ترجیح داده می شوند. انواع مختلفی از سیستم های تصفیه آب آماتور در بازار وجود دارد. کسب حداکثر سود و نتیجه از این دستگاه ها بسیار دشوار است. ضمنا بهره مندی از دستگاه های آماتوری تصفیه آب با گارانتی 100% امکان پذیر نمی باشد.

زیرا محتوای این دستگاه ها کیفیت پایینی دارد اما راه حل های کافی برای انتظارات شما ارائه نمی دهد. در دستگاه آب شیرین کن صنعتی چنین مواردی دیده نمی شود. از آنجایی که این سیستم ها دارای بالاترین کیفیت محتوایی هستند، توسط شرکت های بزرگ نیز ترجیح داده می شوند. این دستگاه ها ارزان تر از سیستم های تصفیه آب آماتور هستند. این تضمین می کند که شرکت ها از نظر مالی متضرر نمی شوند. در دستگاه آب شیرین کن صنعتی شرایطی مانند بوی بد و ظاهر بد در محیط وجود ندارد. این سیستم ها به طور یکپارچه با محیط خود ترکیب می شوند.

حوزه های کاربردی دستگاه آب شیرین کن صنعتی چیست؟

از آنجایی که این سیستم ها از سایت های مختلف برای تصفیه آب درخواست می شوند، مشتریان گسترده ای دارند. امروزه دستگاه آب شیرین کن صنعتی در بسیاری از صنایع و نواحی صنعتی، مناطق صنایع شیمیایی، فضاهای عمومی و مشاغل بین المللی ترجیح داده می شوند. دستگاه آب شیرین کن صنعتی در برابر سرما بسیار مقاوم هستند. به همین دلیل نمی توان تحت تأثیر توده هوای سرد مناطق باز قرار گرفت.

این سیستم ها در برابر آتش سوزی های احتمالی بسیار مقاوم هستند. سطح با کیفیتی دارد که در برابر دماهای بالا مقاوم است. بنابراین برای مدت طولانی تحت تأثیر آتش سوزی های احتمالی قرار نمی گیرد. بنابراین از دستگاه آب شیرین کن صنعتی برای بسیاری از شرکت های صنعتی و خانگی استفاده می شود. این سیستم ها شرکت ها را قادر می سازند تا آب سالم داشته باشند و از این حیث در زمینه تصفیه آب نیز صرفه جویی می کنند. دستگاه آب شیرین کن صنعتی تصفیه آب بی کیفیت را به طور کامل و طبیعی و بدون عوارض انجام می دهند.

مزایای دستگاه آب شیرین کن صنعتی چیست؟

دستگاه آب شیرین کن صنعتی از بسیاری جهات دارای مزایایی هستند. در سیستم های تصفیه آب آماتور، خرابی می تواند در مدت زمان کوتاهی رخ دهد. این امر باعث می شود شرکت ها با ایجاد هزینه های اضافی دوباره متحمل زیان اقتصادی شوند. اما چنین موقعیت های منفی در دستگاه آب شیرین کن صنعتی دیده نمی شود.

از روزی که دستگاه را خریداری کرده اید، برای مدت طولانی بدون نقص و بدون ایجاد مشکل فنی کار می کند. یکی از مهمترین مزیت های این دستگاه ها این است که می توان آنها را در نواحی صنعتی، بخش های دولتی و خصوصی و همچنین مناطق صنعتی به کار برد. بنابراین صرف نظر از ویژگی های کسب و کار خود می توانید از این دستگاه ها بهره مند شوید. دستگاه آب شیرین کن صنعتی نسبت به سایر دستگاه های تصفیه آب هزینه کمتری دارند. به همین دلیل پرداخت هزینه های بالایی که برای سیستم های تصفیه آب آماتور در این سیستم ها می پردازید از سوی شما دور از ذهن است.

قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی چیست؟

تعرفه قیمت سیستم اسمز صنعتی در هر دوره می تواند متفاوت باشد. بنابراین زمانی که می خواهید از این سیستم ها بهره مند شوید، ابتدا باید مقرون به صرفه ترین شرکت را انتخاب کنید. همچنین می توانید در اینترنت تحقیقات گسترده ای انجام دهید. قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی توسط عوامل زیادی تعیین می شود. عواملی مانند شرایط بازار، مشخصات کلی شرکت ها، وسعت مناطقی که دستگاه ها در آن کاربرد خواهند داشت، کیفیت و مدل دستگاه ها لیست قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی را تعیین می کند.

بازدید : 12
يکشنبه 14 فروردين 1401 زمان : 10:02

توضیحات روش و نصب

فیلتر شنی برای حذف مواد معلق و همچنین ذرات شناور و قابل فرو رفتن استفاده می شود. فاضلاب به صورت عمودی از میان بستر ریز ماسه جریان می یابد. ذرات از طریق جذب یا کپسوله کردن فیزیکی حذف می شوند. در صورت کاهش فشار بیش از حد روی فیلتر، باید آن را آبکشی کرد.

می توان بین فیلتر شنی پیوسته و ناپیوسته تمایز قائل شد. در فیلترهای پیوسته (اغلب فیلترهای رو به بالا)، شن و ماسه آلوده حذف می شود، شسته می شود و مجدداً بدون وقفه در فرآیند فیلتراسیون استفاده می شود. فیلترهای ناپیوسته (اغلب فیلترهایی که به سمت پایین جریان دارند) متوقف می شوند و آبکشی در جهت مخالف انجام می شود. حباب های هوا در بستر شن دمیده می شوند تا آن را به اطراف بچرخانند. سپس آب تصفیه شده از طریق بستر فیلتر شنی در جهت مخالف جریان می یابد. مواد آلوده رها شده و همراه با آب شستشو خارج می شود. سپس فرآیند فیلتراسیون می تواند از سر گرفته شود.

بازده فیلتر شنی با دو تابع فیلتر شنی، یعنی فیلتراسیون سطحی و فیلتراسیون عمقی تعیین می شود. فیلتراسیون سطحی شامل جمع آوری ذرات بالای بستر فیلتر می شود. این ذرات به طور مشترک یک توده ماکرو متخلخل را تشکیل می دهند که قادر است ذرات جدید را به روشی بسیار موثر جمع آوری کند. فیلتراسیون عمقی معمولاً شامل ذرات کوچکتری است که جمع آوری آنها دشوارتر است و با جذب به ذرات ماسه متصل می شوند. کثیفی های ناشی از فیلتراسیون سطحی در مقایسه با کثیفی های حاصل از فیلتراسیون عمقی در هنگام شستشوی معکوس راحت تر از بین می روند.

فیلتر شنی چگونه کار می کند؟

یک فیلتر شنی به شرح زیر عمل می کند. آب تصفیه نشده در بالای فیلتر شنی توزیع می شود و به آرامی در بستر فیلتر شنی می رود. این بستر فیلتر شنی ، شن یا یک محیط فیلتر دیگر تشکیل شده است. منافذ کوچک تضمین می کند که ذرات کثیفی قادر به عبور و حفظ ذرات کثیفی نیستند.

بکواش فیلتر شنی

هنگامی که مقدار معینی از آب فیلتر شد یا زمانی که شن و ماسه به درجه خاصی از آلودگی رسید، فیلتر شنی به طور خودکار به بکواش تبدیل می شود. در حین شستشوی معکوس، منافذ بزرگ می شوند و کثیفی دوباره از شن شسته می شود. متعاقباً این کثیفی به همراه آب شستشوی معکوس تخلیه می شود. در نتیجه، فیلتر شنی مسدود نمی شود و کیفیت تصفیه مطلوب خود را حفظ می کند.

قطر فیلتر شنی

قطر ماسه عمدتاً به اندازه فیلتر شنی، جریان مورد نظر و فیلتراسیون مورد نظر بستگی دارد. در بیشتر موارد، برای فرآیند فیلتر کردن، از ماسه با قطر 0.8 میلی متر تا 1.25 میلی متر استفاده می شود. این ممکن است در هر نصب متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک نصب UV دارای جریان کمتری است و ماسه 0.4 میلی متر تا 0.8 میلی متر برای فیلتر محدودتر استفاده می شود.

زمانی که شن و ماسه قطر کمی داشته باشد، مقاومت افزایش می یابد و در نتیجه جریان کمتری ایجاد می شود. برای این قطر کوچک ظرفیت کمتری برای شستشوی معکوس مورد نیاز است، زیرا ماسه سبک تر است و بنابراین به راحتی با کثیفی شستشو می شود. همچنین، در مورد قطر دانه ماسه کوچکتر، باید در نظر داشته باشید که شستشوی معکوس مکرر باید انجام شود زیرا کثیفی بیشتری نسبت به استفاده از قطر بزرگتر جذب می شود.

بررسی و نگهداری فیلتر شنی

پر شدن فیلتر شنی را به صورت دوره ای بررسی کنید. اگر پرکننده بهم چسبیده یا ساییده شد، یا اگر فیلتر شنی به شستشوی معکوس مکرر نیاز داشت، آن را تعویض کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که از فیلتر شنی به خوبی نگهداری می کنید.

مزایا و معایب خاص

مزیت اصلی فیلتر شنی سیستم ساده ای است که در بسیاری از موارد می توان از آن برای به دست آوردن عملکرد قابل توجه استفاده کرد. فیلتر شنی را می توان در مراحل مختلف مدیریت آب قرار داد - به عنوان پیش تصفیه، به عنوان فیلتر شنی جانبی و به عنوان فیلتر پرداخت. فیلتر شنی اغلب پساب را با پتانسیل برای استفاده مجدد فراهم می کند.

با این حال، گاهی اوقات نیاز به افزودن مواد شیمیایی برای بهبود عملکرد فیلتر شنی است. یکی از معایب فیلتر شنی، آب شستشو است که هنگام تمیز کردن فیلتر شنی ایجاد می شود. این آب به شدت آلوده باید تصفیه و دفع شود. برای محدود کردن بار روی فیلتر شنی ، یک مرحله ته نشینی اولیه برای فاضلاب های با بار سنگین (مواد معلق و قابل فرو رفتن زیاد) اجرا می شود. این به جلوگیری از شستشوی مجدد فیلتر کمک می کند.

فیلتر شنی ناپیوسته اغلب به صورت موازی قرار می‌گیرند تا در هنگام تمیز کردن یکی از فیلتر شنی ، فرآیند ادامه یابد.

کاربرد

فیلتر شنی در بخش‌ها و فرآیندهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، جایی که حذف گسترده مواد معلق از آب یا فاضلاب مورد نیاز است.

بخش هایی که در آن فیلتراسیون شنی اجرا می شود شامل تولید آب آشامیدنی، استخرهای شنا، کارواش، تصفیه آب های زیرزمینی، RWZI، کشتارگاه ها، صنایع فرآوری میوه و سبزیجات، نوشیدنی ها، صنایع غذایی، تصفیه سطح فلزات، …

تولید آب خنک کننده، تهیه آب آشامیدنی، پیش فیلتراسیون در تصفیه‌های کربن فعال و سیستم‌ های غشایی، و فیلتراسیون آب استخرهای شنا.

در زیر چند نمونه پیاده سازی آورده شده است:

حذف آهن از آب های زیرزمینی با استفاده از هوادهی و فیلتر شنی.

تصفیه نهایی فاضلاب، پیگیری رسوب و رسوب فلزات، برای حذف آثار باقی مانده از لجن مبتنی بر فلز.

تصفیه نهایی پساب تولید شده در تولید آهن، فولاد و آلیاژهای غیر آهنی. فیلتراسیون شن و ماسه می تواند توسط فرآیندهایی مانند بارش / رسوب، انعقاد / لخته سازی / رسوب گذاری و شناورسازی انجام شود.

به عنوان مثال در کارخانه های کشتی سازی، تصفیه فاضلاب حاوی ماسه انفجار و ذرات رنگ.

همچنین به عنوان تصفیه نهایی (یا قبل از فیلتراسیون کربن فعال) برای اجازه استفاده مجدد استفاده می شود.

مورد استفاده در باغبانی گلخانه به عنوان ضدعفونی کننده زهکشی (فیلتر شنی آهسته)

شرایط مرزی

سرعت هیدرولیک فیلتر شنی ناپیوسته بین 3 تا 20 مترمکعب بر مترمربع در ساعت با میانگین تقریباً 10 مترمکعب بر مترمربع در ساعت متغیر است. سرعت جریان با نتیجه نهایی مطلوب تعیین می شود. فیلترهای شنی آهسته دارای بار سطحی 0.1-0.2 m³/m²/h هستند. فیلتر شنی پیوسته دارای سرعت هیدرولیکی 5-10 مترمکعب بر مترمربع در ساعت هستند.

اثربخشی

فیلتر شنی عمدتاً برای حذف مواد معلق استفاده می شود. بازده در این مورد بین 50 تا 99.99 درصد متغیر است، بسته به اینکه آیا از کمک های حمایتی استفاده می شود.

علاوه بر مواد معلق، COD، BOD، نیتروژن و فسفات متصل به مواد آلی و فلزات حل نشده نیز از فاضلاب حذف می شوند.

کمک های حمایتی

احتمالاً می‌توان از قبل یک منعقدکننده لخته‌کننده برای بهبود عملکرد اضافه کرد.

مسائل زیست محیطی

یک جریان آب حاوی مقادیر زیادی مواد زائد در مرحله شستشوی مجدد ایجاد می شود. این جریان باید درمان یا دفع شود که با هزینه های اضافی همراه است. در برخی موارد، می توان از این آب شستشو به خوبی استفاده کرد، به عنوان مثال از آب شستشوی حاصل از حذف آهن می توان در فسفات زدایی شیمیایی استفاده کرد.

هزینه

هزینه سرمایه گذاری برای فیلتر شنی پلی استر 12 متر مکعب در ساعت برای استخر شنا (48 تا 60 مترمکعب) 550-600 یورو است.

یک فیلتر شنی پیوسته صنعتی 5 متر مربع یا تقریباً 50 متر مکعب در ساعت حدود 50000 یورو هزینه دارد. هزینه های اجرا به دلیل سادگی و نگهداری محدود آن بسیار کم است.

نظرات

توده زیستی ممکن است روی دانه‌های یک فیلتر شنی آهسته رشد کند، در نتیجه فعالیت بیولوژیکی ممکن است در فیلتر شنی رخ دهد. فیلتر شنی آهسته به عنوان یک تکنیک ضد عفونی در باغبانی گلخانه استفاده می شود.

فیلتراسیون شن و ماسه یک فرآیند نسبتا ساده است.

سطح اتوماسیون

سیستم به راحتی خودکار می شود. فیلترهای شنی پیوسته فقط به اتوماسیون محدود (از دست دادن فشار، آلارم) نیاز دارند. در فیلترهای شنی ناپیوسته، چرخه شستشو باید خودکار و با کاهش فشار اندازه گیری شده یا بر اساس زمان فعال شود.

نصب فیلتر شنی

سنتی ترین نوع فیلتر شنی استخر است. از بین سه نوع فیلتر شنی کمترین اثر را دارند. آنها ذرات 20 تا 40 میکرون را فیلتر شنی می کنند. فیلترهای شنی از ماسه برای فیلتر شنی کردن خاک و موجودات موجود در آب استخر شما استفاده می کنند. هنگامی که زباله در ظرفیت یا پر شود، فشار داخل فیلتر شنی افزایش می یابد.

این نشانه این است که باید فیلتر شنی بکواش انجام دهید. به طور خلاصه، شستشوی معکوس به سادگی جاری کردن آب داخل فیلتر شنی در جهت معکوس است. با کمک شیر چند پورت خود، می توانید به راحتی موقعیت سوپاپ را از فیلتر به شستشوی معکوس تغییر دهید. با این حال، مراقب باشید زیرا شستشوی معکوس همچنین می تواند مشکلات دیگری را در ارتباط با استخر ایجاد کند.

قبل از خرید فیلتر شنی، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. اولاً، اگر به طور مداوم استخر خود را بشویید، می توانید ترکیب شیمیایی آب خود را مختل کرده و سطح آب را تحت تأثیر قرار دهید. پس از شستشوی معکوس استخر، ممکن است متوجه شوید که استخر خود را دوباره متعادل کرده و دوباره پر کنید. در نتیجه پول بیشتری را برای مواد شیمیایی و آب خرج می کنید. ناگفته نماند، شما همچنین باید محل شستشوی معکوس آب را مشخص کنید.

همچنین برای کار با فیلتر شنی باید یک شیر خریداری کنید. در بسیاری از موارد، شیر به همراه فیلتر شنی می آید. به هر حال همیشه درست نیست. اطمینان حاصل کنید که محتویات فیلتر شنی را که می خواهید خریداری کنید دوباره بررسی کنید.

طرفداران

به طور معمول، فشرده ترین و مقرون به صرفه ترین

حداقل نگهداری

تمیز کردن آسان (بازشویی)

عملیات سرراست

ماسه را هر 5 تا 7 سال یکبار تعویض کنید

توانایی فیلتر کمتر در مقایسه با فیلترهای کارتریج و DE

شستشوی معکوس مداوم می تواند تعادل آب شما را از بین ببرد

هزینه های بیشتر برای مواد شیمیایی و آب

باید تعیین کنید که آب را به کجا بشویید

عملکرد فیلتر شنی:

اساس کار فیلتر شنی بدین صورت است که آب توسط یک پمپ از منبع آب مورد نظر که میتواند مخزن ذخیره، استخر، رودخانه و یا هر منبع آب دیگری باشد، به درون مخزن سند فیلتر با فشار تعیین شده پمپاژ می گردد. آب خام ورودی پس از ورود به مخزن از یک سری نازل به روی بستر تعبیه شده پخش می گردد.

ویژگی های مخازن فیلتر شنیFRP

فیلتر شنیFRP ساخته شده از فایبرگلاس یا بدنه کامپوزیت ، می تواند برای تصفیه آب آشامیدنی ، صنایع غذایی و سایر صنایع مشابه و صنعتی استفاده شود. فیلتر شنیFRP می توانند فشارهای زیادی مانند 6 بار در استفاده عادی ، 10 بار در استفاده صنعتی و همچنین فشارهای بالاتر را با توجه به نیاز مشتری تحمل کنند. از طرف دیگر ، این مخازن تحمل حرارت بین 5 درجه و 160 درجه سانتیگراد دارند ، اما در نقطه انجماد ضعیف هستند و بدن باید جدا شده و از یخ زدگی محافظت شود.

لوله کشی در فیلتر شنیFRP

سیستم لوله کشی در فیلترهای شنی FRP تحت فشار با اندازه های مختلف بسته به ظرفیت آنها و سرعت جریان آب در فیلتر مشخص می شود. این به دو روش انجام می شود: سیستم دستی و سیستم لوله کشی خودکار. همچنین سیستم لوله کشی در فیلتر شنی فایبرگلاس به دو روش نصب از بالای مخزن و نصب از دیواره کناری (کنار مخزن) اجرا می شود. اما این سایت نصب تأثیر زیادی بر روی سیستم لوله کشی کلی خواهد داشت.

به عنوان مثال ، در یک سیستم لوله کشی از طرف ، باید یک اتصال دهنده جانبی در محل نصب لوله قرار داده شود. اما در لوله کشی با نصب از بالا لازم نیست که این اتصال دهنده باشد. به طور کلی ، لوله کشی در هر دو مورد با وسایل UPVC انجام می شود.

فیلترشنی فایبرگلاس:

دستگاه های فیلتراسیون شن و ماسه معمولاً برای از بین بردن کدورت تا 50 میکرون (برخی از استاندارد های 100 میکرونی) استفاده می شوند. نوع مواد بدنه بر عملکرد دستگاه تأثیر نمی گذارد ، اما هر یک تفاوت ها ، مزایا و معایب خاص خود را دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://holding-bartar.com مراجعه نمایید.

بازدید : 77
چهارشنبه 10 فروردين 1401 زمان : 11:54

سردخانه صنعتی

از یک اتاق سرد برای نگهداری کالاهای فاسد شدنی مانند گوشت و سبزیجات استفاده می شود تا از فرسودگی آن ها کاسته شود و تا جایی که ممکن است تازه بماند. گرما خراب شدن آنها را تسریع می کند، بنابراین محصولات با حذف گرما خنک می شوند.

برای از بین بردن گرما از سیستم تبرید استفاده می کنیم زیرا این امکان کنترل دقیق و خودکار دما را فراهم می کند تا کالاها را تا زمانی که ممکن است حفظ کند.

برای حذف گرما باید بدانیم که بار خنک کننده چقدر خواهد بود. بار خنک کننده در طول روز متفاوت است، بنابراین در بیشتر موارد میانگین بار خنک کننده محاسبه می شود و ظرفیت تبرید متناسب با آن محاسبه می شود.

بررسی عملکرد سردخانه صنعتی:

در طراحی و ساخت سردخانه‌ صنعتی نیز به مانند دیگر سیستم‌ های سرمایشی از سیکل تبرید تراکمی استفاده می‌شود. در این سیکل‌ ها از یک سیال مبرد به منظور سرماسازی کمک گرفته می ‌شود. نقطۀ شروع هر سیکل تبریدی کمپرسور آن است. به همین خاطر است که از کمپرسور به عنوان قلب سیکل‌های تبریدی نام برده می ‌شود. سیال مبرد که می‌تواند از ترکیبات فریونی یا آمونیاک باشد، در ابتدا وارد کمپرسور می‌شود. فعالیت کمپرسور باعث بالا رفتن دما و فشار سیال مبرد می‌گردد. فشار ایجاد شده حکم نیروی محرکه را برای طی کردن سیکل تبرید بازی می‌کند.

در دومین مرحله، سیال مبرد وارد کندانسور می‌شود. در این مرحله هدف اصلی کاهش دمای سیال مبرد است. برای این کار ممکن است از جریان آب یا فن‌های دمندۀ هوا استفاده شود؛ که انتخاب نوع خنک کننده بستگی به ظرفیت سرمایشی سردخانه صنعتی و همچنین دسترسی به منابع مورد نیاز است. کندانسور در حقیقت به مانند یک مبدل حرارتی پوسته لوله عمل کرده و دمای سیال را کاهش می‌دهد. سیالی که از کندانسور خارج می ‌شود، وارد سومین مرحله از سیکل تبرید تراکمی می‌گردد. سومین مرحله عبور سیال مبرد از یک شیر فشار شکن است. در اینجا فشار سیال به یک باره کاسته می‌شود. به نحوی که بخش اعظمی از سیال مبرد به واسطۀ این کاهش فشار به گاز اشباع تبدیل می‌ شود.

آخرین مرحله در سیکل‌ های تبریدی عبور سیال مبرد از بخش اواپراتور است. اواپراتور نیز مانند کندانسور در حقیقت یک مبدل حرارتی است که امکان انتقال گرما از محیط را به گاز مبرد برقرار می‌کند. سیال مبرد در این بخش گرمای محیط را جذب کرده و به صورت کامل به گاز اشباع یا داغ تبدیل می ‌شود. این گاز مجدداً به کمپرسور فرستاده می‌شود تا سیکل تبرید دوباره تکرار شود. انتخاب نوع کمپرسور و سایر تجهیزات روی عملکرد کلی سردخانه صنعتی تأثیر مستقیم می‌گذارد. به همین خاطر است که در طراحی سردخانه صنعتی لازم است محاسبات لازم برای انتخاب دقیق مشخصات هر دستگاه انجام گیرد. در ادامه به معرفی انواع سردخانه صنعتی و مزایا و معایب آن‌ها خواهیم پرداخت.

سردخانه صنعتی بالای صفر

برای اینکه از یکسری محصولات در مدت زمان کوتاه نگهداری کنیم از دمای بالاتر از دمای انجماد محصول استفاده می شود که سردخانه صنعتی بالای صفر که تحت عنوان سردخانه صنعتی کوتاه‌مدت یا بلندمدت شناخته می‌شوند. دارای دمای نگهداری ۱+ تا ۴+ درجه سانتی‌گراد هستند.

در سردخانه صنعتی کوتاه ‌مدت محصولات به تدریج وارد سردخانه صنعتی خواهند شد و پس از نگهداری چند روزه سریعاً از سردخانه صنعتی خارج شده و با محصولات جدید در سردخانه صنعتی جایگزین می ‌شود. به گونه ‌ای که مدت زمان نگهداری محصولات در سردخانه کوتاه‌مدت در ماکزیمم حالت تا ۱۵ روز است.

و همچنین سردخانه‌ صنعتی بلندمدت که بیشتر برای انباره‌های تجاری تحت عنوان سردخانه صنعتی عمومی ساخته می‌ شود نیز، از قانون خاصی برای شرایط نگهداری محصولات و نوع محصولات قابل نگهداری در سردخانه صنعتی برخوردار می ‌باشد. از میان محصولاتی که در سردخانه صنعتی بالای صفر درجه قابل نگه قابل نگه داری هستند می‌توان به سبزیجات ، میوه، صیفی‌جات ، مواد لبنی ، گل و گیاه و دارو اشاره کرد.

سردخانه صنعتی زیر صفر

سردخانه صنعتی زیر صفر که به عنوان سردخانه صنعتی انجماد نیز شناخته می‌شوند، برای انجماد محصولات از دمایی بین ۱۲-تا۲۳- درجه سانتی‌گراد برخوردار هستند.

اما توجه داشته باشید که سردخانه صنعتی زیر صفر با دمای ۱۸- درجه سانتی‌گراد، بیشتر از دیگر دماها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این سردخانه صنعتی بیشتر محصولاتی مانند گوشت منجمد، مرغ منجمد ، ماهی منجمد ، سبزیجات منجمد و صیفی‌جات منجمد نگه داری می‌شود

سردخانه دو مداره:

سردخانه دو مداره به سردخانه‌ای گفته می‌شود که قابلیت عملکردی مشابه با هر دو سردخانه زیر صفر و بالای صفر را دارا می‌باشد.

در سردخانه‌ صنعتی دو مداره باید توجه داشته باشید که ،برای تغییر حالت سردخانه از حالت زیر صفر به بالای صفر و بالعکس باید بعد از تخلیه، سردخانه را با مواد ضد عفونی کننده نانو مورد شستشو قرار دهید.تا بارگیری مجدد مواد غذایی درون سردخانه صنعتی، سبب بو گرفتن سردخانه و انتشار بوی نامطبوع در محیط آن نشود.

هر چند بهتر است که برای نگهداری محصولات از سردخانه صنعتی جداگانه و مجزا استفاده شود ، اما احداث سردخانه‌ های جداگانه از لحاظ هزینه‌های اقتصادی توجیه پذیر نمی‌ باشد

منابع گرمای سردخانه صنعتی

به طور معمول 5-15٪ از طریق بارهای انتقال است. این انرژی حرارتی است که از طریق سقف، دیوارها و کف به اتاق سردخانه صنعتی منتقل می شود. گرما همیشه از گرم به سردخانه صنعتی جریان دارد و فضای داخلی اتاق سردخانه صنعتی بدیهی است که بسیار سردخانه صنعتی از محیط اطراف است، بنابراین گرما به دلیل تفاوت دما همیشه سعی در ورود به فضا دارد. اگر سردخانه صنعتی در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد، انتقال حرارت بیشتر خواهد بود، بنابراین اصلاح اضافی برای این امکان وجود دارد.

سپس بارهای محصول را داریم که معمولاً 55-75٪ از بار خنک کننده را تشکیل می دهند. این به دلیل گرمایی است که هنگام ورود محصولات جدید به اتاق سردخانه صنعتی وارد می شود. همچنین انرژی مورد نیاز برای خنک شدن، انجماد و سردخانه صنعتی شدن بیشتر پس از انجماد است. اگر فقط محصولات را خنک می کنید، فقط باید بار گرمایی معقول را در نظر بگیرید. اگر محصول را منجمد می‌کنید، باید گرمای نهان را نیز به دلیل تغییر فاز در نظر بگیرید. در این مدت انرژی مصرف می شود اما در سردخانه صنعتی که محصول بین حالت مایع و یخ تغییر می کند، تغییر دما مشاهده نمی شود. انرژی اضافی برای سرد کردن بیشتر این غذا در زیر نقطه انجماد که دوباره گرمای محسوس است، مورد نیاز است. شما همچنین باید بسته بندی را در نظر بگیرید زیرا این بسته بندی ذاتاً نیز خنک می شود.

مورد بعدی که باید در نظر گرفت بارهای داخلی است که حدود 10-20٪ را شامل می شود. این گرمایی است که توسط افرادی که در اتاق سردخانه صنعتی کار می کنند، روشنایی و تجهیزاتی مانند لیفتراک بالابرها و غیره منتشر می کنند. بنابراین برای این کار باید در نظر بگیرید که کارکنان از چه تجهیزاتی برای جابجایی محصولات استفاده می کنند. و خارج از فروشگاه، چه مقدار گرما را آنها و تجهیزات می دهند و مدت زمان روزانه.

سپس باید تجهیزات تبرید را در اتاق در نظر بگیریم که حدود 1-10٪ از کل بار خنک کننده را تشکیل می دهد. برای این منظور می‌خواهیم رتبه‌بندی موتورهای فن را بدانیم و تخمین بزنیم که آنها برای هر روز چه مدت کار می‌کنند، سپس می‌خواهیم گرمای منتقل شده به فضا از یخ‌زدایی اواپراتور را نیز در نظر بگیریم.

آخرین چیزی که باید در نظر بگیریم نفوذ است که مجدداً 1-10٪ به بار خنک کننده اضافه می کند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که درب باز می شود بنابراین گرما از طریق هوا به فضا منتقل می شود. نکته دیگر تهویه است. میوه ها و سبزیجات دی اکسید کربن تولید می کنند، بنابراین برخی از فروشگاه ها به یک فن تهویه نیاز دارند، این هوا باید خنک شود، بنابراین در صورت استفاده باید این موضوع را در نظر بگیرید.

بار انتقال

ابعاد سردخانه صنعتی ما 6 متر طول، 5 متر عرض و 4 متر ارتفاع می باشد.

هوای محیط 30 درجه سانتیگراد در 50٪ RH، هوای داخلی 1 درجه سانتیگراد با RH 95٪ است.

دیوارها، سقف و کف همگی با پلی اورتان 80 میلی متری با مقدار U 0.28W/m 2.K عایق شده اند .

دمای زمین 10 درجه سانتیگراد است.

فقط لازم به ذکر است که سازنده باید به شما بگوید که مقدار u برای پانل های عایق چقدر است، اگر نه، باید این را محاسبه کنید.

برای محاسبه بار انتقال از فرمول استفاده خواهیم کرد

Q = U x A x (دمای خروج – دمای ورودی) x 24 ÷ 1000.

Q= کیلووات ساعت در روز بار گرمایی

U = مقدار U عایق (ما قبلاً این مقدار را می دانیم) (W/m 2.K )

A = سطح دیوارهای سقف و کف (این را محاسبه خواهیم کرد) ( m2 )

دما در = دمای هوای داخل اتاق ( ° C)

Temp out = دمای هوای خارجی محیط ( ° C)

24 = ساعت در روز

1000 = تبدیل از وات به کیلووات

محاسبه "A" نسبتاً آسان است، اندازه آن فقط به اندازه هر دیوار داخلی است، بنابراین اعداد را وارد کنید تا مساحت هر دیوار، سقف و کف را بیابید.

ضلع 1 = 6 متر x 4 متر = 24 متر 2

ضلع 2 = 6 متر x 4 متر = 24 متر 2

ضلع 3 = 5 متر x 4 متر = 20 متر 2

ضلع 4 = 5 متر x 4 متر = 20 متر 2

سقف = 5 متر x 6 متر = 30 متر 2

طبقه = 6 متر = 30 متر 2

سپس می‌توانیم این اعداد را در فرمولی که قبلا دیدیم اجرا کنیم، باید کف را به طور جداگانه برای دیوارها و سقف محاسبه کنید زیرا اختلاف دما در زیر کف متفاوت است بنابراین انتقال حرارت متفاوت خواهد بود.

دیوارها و سقف

Q = U x A x (دمای خروج - دمای ورودی) x 24 ÷ 1000 Q = 0.28 وات

بر متر مربع

[113 متر 2 = 24 متر 2 + 24 متر 2 + 20 متر 2 + 20 متر 2 + 30 متر 2 + 30 متر مربع ]

کف

Q = U x A x (دمای خروج - دمای ورودی) x 24 ÷ 1000 Q = 0.28 وات

بر متر مربع

اگر کف عایق بندی نشده باشد، باید از فرمول دیگری بر اساس داده های تجربی استفاده کنید.

کل افزایش گرمای انتقال روزانه = 22 کیلووات ساعت در روز + 1.8 کیلووات ساعت در روز = 23.8 کیلووات ساعت در روز

به یاد داشته باشید که اگر اتاق سردخانه صنعتی در معرض نور مستقیم خورشید است، باید انرژی خورشید را نیز در نظر بگیرید.

بار محصول - تبادل محصول

در مرحله بعد بار خنک کننده را از مبادله محصول محاسبه می کنیم، یعنی گرمای وارد شده به اتاق سردخانه صنعتی از محصولات جدید که در دمای بالاتری هستند.

برای این مثال، سیب ‌ها را ذخیره می‌کنیم، می‌توانیم ظرفیت گرمایی ویژه سیب ‌ها را جستجو کنیم، اما به یاد داشته باشید که اگر محصولات را منجمد می‌کنید، محصولات در هنگام سردخانه صنعتی کردن، انجماد و سردخانه صنعتی شدن فرعی حرارت ویژه متفاوتی خواهند داشت، بنابراین شما باید این را در نظر گرفت و آن را جداگانه محاسبه کرد، اما در این مثال ما فقط در حال خنک کردن هستیم.

روزانه 4000 کیلوگرم سیب جدید در دمای 5 درجه سانتی گراد و ظرفیت گرمایی ویژه 3.65 کیلوژول بر کیلوگرم در درجه سانتی گراد وارد می شود.

سپس می توانیم از فرمول استفاده کنیم

Q = mx Cp x (Temp enter – Temp store) / 3600.

Q = کیلووات ساعت در روز

CP = ظرفیت حرارتی ویژه محصول (kJ/kg.°C)

m = جرم محصولات جدید در هر روز (کیلوگرم)

Temp enter = دمای ورودی محصولات (°C)

ذخیره دما = دمای داخل انبار (درجه سانتیگراد)

3600 = تبدیل از کیلوژول به کیلووات ساعت.

محاسبه

Q = mx Cp x (دمای ورودی – ذخیره دمایی) / 3600 Q

= 4000 کیلوگرم x 3.65 کیلوژول بر کیلوگرم

بار محصول - تنفس محصول

سپس تنفس محصول را محاسبه می کنیم، این گرمای تولید شده توسط محصولات زنده مانند میوه و سبزیجات است. اینها همانطور که هنوز زنده هستند گرما تولید می کنند، به همین دلیل است که ما آنها را خنک می کنیم تا روند زوال آنها را کاهش دهیم و آنها را برای مدت طولانی تری حفظ کنیم.

برای این مثال من از 1.9 کیلوژول بر کیلوگرم در روز به عنوان میانگین استفاده کرده ام اما این میزان در طول زمان و با دما تغییر می کند. در این مثال ما از قواعد ارزش سرانگشتی فقط برای ساده کردن محاسبه استفاده می کنیم زیرا این بار خنک کننده حیاتی در نظر گرفته نمی شود. اگر قرار بود برای یک بار بحرانی محاسبه کنید، باید از دقت بیشتری استفاده کنید. در این مثال فروشگاه 20000 کیلوگرم سیب نگهداری می کند.

برای محاسبه این از فرمول استفاده می کنیم

Q = mx resp / 3600

Q = کیلووات ساعت در روز

متر = جرم محصول در انبار (کیلوگرم)

resp = گرمای تنفسی محصول (1.9 کیلوژول بر کیلوگرم)

3600 = کیلوژول را به کیلووات ساعت تبدیل می کند.

Q = mx پاسخ / 3600

Q = 20000 کیلوگرم x 1.9 کیلوژول بر کیلوگرم / 3600

Q = 10.5 کیلووات ساعت در روز

برای بخش محصول، تبادل محصول 16 کیلووات ساعت در روز و بار تنفسی 10.5 کیلووات ساعت در روز را با هم جمع می کنیم تا مجموع بار محصول 26.5 کیلووات ساعت در روز را بدست آوریم.

بار حرارتی داخلی - افراد

در مرحله بعد، بارهای داخلی را از افرادی که در اتاق سردخانه صنعتی کار می کنند محاسبه می کنیم، زیرا مردم گرما تولید می کنند و ما باید این را در نظر بگیریم.

ما تخمین می زنیم که 2 نفر به مدت 4 ساعت در روز در فروشگاه کار می کنند و می توانیم به بالا نگاه کنیم و ببینیم که در این دما حدود 270 وات گرما در ساعت در داخل تولید می کنند.

ما از فرمول استفاده خواهیم کرد:

Q = افراد x زمان x گرما / 1000

Q = کیلووات ساعت در روز

مردم = چند نفر در داخل

زمان = مدت زمانی که در هر روز برای هر نفر می گذرانند (ساعت)

گرما = اتلاف گرما برای هر نفر در ساعت (وات)

1000 فقط وات را به کیلووات تبدیل می کند

محاسبه:

Q = افراد x زمان x گرما / 1000

Q = 2 x 4 ساعت x 270 وات / 1000

Q = 2.16 کیلووات ساعت در روز

بار حرارتی داخلی - روشنایی

سپس می توانیم گرمای تولید شده توسط روشنایی را محاسبه کنیم، انجام این کار نسبتاً ساده است و می توانیم از فرمول استفاده کنیم

Q= لامپ x زمان x وات / 1000

Q = کیلووات ساعت در روز،

لامپ = تعداد لامپ های داخل اتاق سردخانه صنعتی

زمان = ساعت استفاده در روز

وات = توان لامپ ها

1000 = وات را به کیلووات تبدیل می کند.

اگر 3 لامپ با توان 100 وات داشته باشیم که 4 ساعت در روز کار می کنند، محاسبه به صورت زیر خواهد بود:

Q= لامپ x زمان x وات / 1000

Q = 3 x 4 ساعت x 100 وات / 1000

Q = 1.2 کیلووات ساعت در روز

برای کل بار داخلی، ما فقط بار افراد (2.16 کیلووات ساعت در روز) و بار روشنایی (1.2 کیلووات ساعت در روز) را جمع می کنیم تا مقدار 3.36 کیلووات ساعت در روز به دست آوریم.

بار تجهیزات - موتورهای فن

اکنون می توانیم تولید گرمای موتورهای فن در اواپراتور را محاسبه کنیم. برای این کار می توانیم از فرمول زیر استفاده کنیم:

Q = فن x زمان x وات / 1000

Q = کیلووات ساعت در روز

فن = تعداد هواداران

زمان = ساعت کار روزانه فن (ساعت)

وات = توان نامی موتورهای فن (وات)

1000 = تبدیل از وات به کیلووات.

در این اواپراتور اتاق سردخانه صنعتی ما از 3 فن با توان 200 وات استفاده می کنیم و تخمین می زنیم که آنها 14 ساعت در روز کار می کنند.

محاسبه:

Q = فن x زمان x وات / 1000

Q = 3 x 14 ساعت x 200 وات / 1000

Q = 8.4 کیلووات ساعت در روز

بار تجهیزات - موتورهای فن

حال بار حرارتی ناشی از یخ زدایی اواپراتور را محاسبه می کنیم. برای محاسبه این از فرمول استفاده می کنیم:

Q = توان x زمان x چرخه x راندمان

Q = کیلووات ساعت در روز،

قدرت = توان عنصر گرمایش (کیلو وات)

زمان = زمان اجرای یخ زدایی (ساعت)

چرخه = چند بار در روز چرخه یخ زدایی رخ می دهد

راندمان = چند درصد از گرما به فضا منتقل می شود.

در این مثال سردخانه صنعتی ما از یک عنصر گرمایش الکتریکی با توان 1.2 کیلووات استفاده می‌کند، 3 بار در روز به مدت 30 دقیقه کار می‌کند و تخمین زده می‌شود که 30 درصد از کل انرژی مصرفی آن فقط به اتاق سردخانه صنعتی منتقل می‌شود.

Q = توان x زمان x چرخه x راندمان

Q = 1.2 کیلووات x 0.5 ساعت x 3 x 0.3

Q = 0.54 کیلووات ساعت در روز

بار کل تجهیزات عبارت است از بار حرارتی فن (8.4 کیلووات ساعت در روز) به اضافه بار گرمای یخ زدایی (0.54 کیلووات ساعت در روز) که بنابراین برابر با 8.94 کیلووات ساعت در روز است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://holding-bartar.com مراجعه نمایید.

بازدید : 38
سه شنبه 9 فروردين 1401 زمان : 11:28

سختی گیر آب

وجود املاح ناخالص آب همچون کلسیم و منیزیم که سبب افزایش سختی آب میشود را سختی آب میگویند مقدار زیاد این یون ها برای مصرف صنعتی و آشامیدنی مناسب نمی باشد. معمولا”بیشتر از ۸۰% آب های موجود در طبیعت دارای سختی می باشند. در تجهیزات سرمایشی و گرمایشی همچون برج خنک کننده دیگ های بخار و آبگرم، پکیج های دیواری، رادیاتورهای آب گرم وجود بالای کلسیم ومنیزیم سبب تشکیل رسوب و افت فشار آب و کاهش دمای آب میشود و با گذر زمان باعت تخریب و صدمات زیان باری به تاسیسات مربوطه میشود. سختی آب بالا در آب آشامیدنی مسبب اصلی طعم خاص و امراض گوناگون میشود. استاندارد سختی آب اشامیدنی مطابق با استاندارد بین المللی WHO به میزان حدود ۲۵۰ میلی گرم برلیتر برحسب CACO3 مشخص شده است که با دستگاه سختی گیر میتوان به آن دست پیداکرد. با نصب سختی گیر ساخت شرکت هلدینگ صنایع برتر از آن اطمینان خاطر داشته باشید که سختی آب تا حد مورد نظر کاهش یافته است.

ساختار سختی گیرآب

ستون سختی گیرها از ورق فولادی با عدسی های محدب فوقانی و تحتانی ساخته شده و با رنگ اپوکسی از داخل و رنگ روغنی مقاوم در سطوح ستون ها پوشش داده می شود و کلیه لوله و اتصالات و شیرهای مربوطه روی دستگاه نصب و به صورت پکیج آماده نصب در محل می باشد ، قابل توجه است که در مواقع خاص مانند کارخانجات دارویی ، مواد غذایی و مناطق گرمسیر با رطوبت نسبی بالا ، جهت ساخت سختی گیر ها از ورقهای استنلس استیل استفاده می گردد.

مخازن نمک استفاده شده در سختی گیر تا ظرفیت های ٢٠٠٠ لیتر از مخازن پلی اتیلنی و در سایر سایز ها از ورق گالوانیزه ویا از سازه های بتونی استفاده خواهد شد

کاربرد سختی گیر

سختی بطور عمده بر اساس دو فلز کلسیم و منیزیم محاسبه می‌شود. بطور کلی عوامل سختی را کاتیون ‌ها تشکیل می دهند. یون‌هایی مثل آلومینیم، آهن، منگنز و روی در سختی آب تاثیر گذار هستند ولی کلسیم و منیزیم قسمت عمده سختی را شامل میشود و کاتیون‌ های دیگر یا وجود ندارند یا به مقدار خیلی کم هستند. سختی کل (TH) مجموع مقدار کلسیم (Ca) و منیزیم (Mg) می‌ باشد. سختی دائم یا سختی غیرکربناتی شامل سختی بدون نمک‌ های بی کربناتی (مانند کلرید، سولفات و غیره) می ‌باشد. سختی موقت یا سختی کربناتی شامل بی کربنات کلسیم و منیزیم است و از تفاوت سختی کل (TH) و سختی دائم بدست می‌آید.

مضرات آب سخت

با وجود فواید آب سخت، سختی بیش از حد آب نیز مضراتی دارد. یکی از این مضرات این است که نوشیدن بیش از حد آب سخت موجب رسوب در افراد سنگ ساز می ‌شود و همچنین موجب بیماری‌ های گوارشی بالخصوص سنگ کلیه است؛ بنابراین بیشتر توصیه می‌شود برای شرب از آب سبک استفاده کرد و منیزیم و کلسیم مورد نیاز بدن را از غذاها یا سبزیجات و میوه جات تهیه نمود. آب سخت موجب از دست دادن طعم و مزه نوشیدنی‌ ها می ‌شود. دیر پخته شدن و سفتی حبوبات با آب سخت از دیگر عوارض آن است. به علاوه، آب سخت به جداره دیگهای بخار آسیب زده، باعث خوردگی و ایجاد قشر آهکی بر روی جداره دیگ‌ ها و تأسیسات مرتبط می‌شود. از دیگر اثرات سختی آب خوب کف نکردن صابون است که موجب افزایش مصرف صابون نیز می‌شود.

سختی گیر الکترونیکی موجب تغییرات فیزیکی در آب می شود.

علاوه بر سازگاری بامحیط زیست برخلاف سختی گیرهای شیمیایی وتبادل یونی که باعث پایین آمدن کیفیت آب می شود مرغوبیت آب راهمچنان خوب و مطلوب حفظ می کند

نصب سختی گیر الکترونیکی خیلی ساده است و بدون نیاز به برش لوله می باشد

سختی گیر الکترونیکی بابرق شهر کارمیکندودرموقع نوسان یاقطع برق سیستم اتوماتیک شروع به کار کرده و برق اظطراری وصل می شود

سختی گیر الکترونیکی برق کمی لازم دارد اندازه آن کوچک است وقیمت آن حدود ۲۰ درصد مانند نوع خارجی وسختی گیرتبادل یونی می باشد

کارایی سختی گیر الکترونیکی یا سیستم ضدرسوب الکترونیکی

اقسام تبدیل کننده های حرارتی

وسایل تولید مواد غذایی ولبنیاتی باغبانی وآبیاری قطره ای

ایرواشروبرج های خنک کننده

کارخانجات تزریق پلاستیک

استخر شنا ساختمانهای تجاری ومسکونی

دندانپزشکی ومراقبت های پزشکی دیگ آب گرم وپکیج یونیت کارخانجات یخ و نوشابه سازی

آبخوری مرغداریها رطوبت زن وکولر آبی وسایل کارواش صنایع نفت وپتروشیمی ماشینهای ظرفشویی در همه تاسیساتی که با آب سخت سر و کار دارند

نوع دیگر این نوع رسوبزداها رسوبزدای التراسونیک است که با امواج التراسونیک میدان ایجاد می شود و مانع از تشکیل رسوب می شود

در سختی گیر التراسونیک فرکانس ارسالی باعث ایجاد میدان قوی می شود

اجزا سختی گیر رزینی

دستگاه سختی گیر رزینی هم از ورق کربن تولید می شود و هم از جنس فایبرگلاس و حاوی دریچه بازدید، شبکه لوله کشی مجهز به نازل های ورودی و خروجی آب، شیر آلات، فشار سنج و مخزن پلی اتیلنی ذخیره محلول کلرور سدیم است. ابعاد سختی گیرها وابسته به میزان گذر آب در واحد زمان (دبی) از سختی گیر و میزان املاح موجود در آب دارد.

قدرت کارایی هردستگاه نیز بسته به عبور آب، سرعت حرکت آب ومقدار سختی آب دارد. کمترین و بیشترین فشار کاری متناسب برای دستگاه های سختی گیر به ترتیب ۲ و ۵ اتمسفر می باشد. در شرکت آتیه انرژی تلاش دستگا ههای سختی گیری رزینی در گنجایش های گوناگون و با مخازن فایبر گلاس و فلزی براساس احتیاج برای تصفیه اقسام آب ها با درجات سختی گوناگون ساخته می شوند.

سختی آب را به دو دسته سختی دائم و سختی موقت می توان تقسیم نمود

سختی موقت آب معمولاً در جاهایی دیده می شود که حرارت وجود دارد کربنات و بی کربنات کلسیم و منیزیم در مجاورت گرما به هم چسبیده ایجاد رسوب میکند که به عنوان مثال جداره سماور ها شامل این نوع رسوب می شوند

سختی دائم آب همانطور که در توضیحات بالا گفته شد مربوط به کاتیونهای دو ظرفیتی و بالاتر می باشد متداول ترین واحد سنجش سختی کل آب ppm می‌باشد که به مجموع سختی های موقت و دائم آب گفته می شود

روش های مختلف عملیات سختی گیر رزینی

برای از بین بردن سختی آب روش های گوناگونی هست که می شود گفت رایج ترین روش ها برای حذف سختی بکارگیری از سختی گیر های رزینی (تبادل یونی) و همچنین روش شیمیایی سختی گیری و استفاده از سختی گیر مغناطیسی و یا سختی گیر الکترونیکی است.

گیر مغناطیسی و یا سختی گیر الکترونیکی است.

روش کار رزین سختی گیر

بعضی از رزین سختی گیرها از یک روش قدیمی به نام تبادل یونی استفاده می کنند تا بتوانند مواد معدنی را با سدیم تعویض کنند در درون این سختی گیر ها دو منبع وجود دارد در یکی ذرات کوچک پلی استرین نگهداری میشود که به نامهای دیگری هم چون رزین یا زئولیت نیز شناخته می شود و در تانک دیگر محلول آب نمک و نمک وجود دارد.

آب در میان مخزن رزین سختی گیر به جریان می افتد و این گونه است که مولکول های با بار مثبت جذب دانه های رزین با بار منفی می شود مواد معدنی خود را به دانه های رزین می چسبانند و آب یون های سدیم را جذب می کند نتیجه اینکه خروجی آب شامل مقداری نمک و بدون مواد معدنی است رزینهای دستگاه سختی گیر پس از گذشت زمان مشخص دچار می شوند و کارامدی خود را از دست خواهند داد.

عملکرد سختی گیر

برای کسانی که نمی خواهند مواد شیمیایی یا نمک آب آنها را نرم کند بهترین سختی گیر بدون نمک را به شما ارائه می دهد. این سیستم از تبلور به کمک قالب (TAC) برای جذب مواد معدنی آب سخت استفاده می کند. آنها را به ذرات کریستالی میکروسکوپی بی ضرر و غیر فعال تبدیل می کند. سوسپانسیون کریستالی در آب باقی می ماند اما به آرامی به زهکشی می رود.

بسته حاوی محفظه و شیر تسکین مونتاژ سر، کارتریج کاهش مقیاس، کارتریج بلوک کربنی جریان شعاعی 20 میکرونی با سختی گیر از پیش نصب شده، اتصال خروجی، آداپتورهای ورودی / خروجی NPT دو1 اینچی، براکت نصب آسان، دو قفل آداپتور ورودی / خروجی است. پین ها و ابزار چند منظوره برای دیدن همه اینها به تصویر نگاه کنید.

سازگاری:

کارتریج رسانه از تجمع رسوب تا 250000 گالن یا سه سال جلوگیری می کند، هر کدام زودتر اتفاق بیفتد. چیزی به آب اضافه نمی کند و همچنین چیزی از آن حذف نمی کند. رسوب، مواد شیمیایی و رسوب را از بین می برد. همچنین بهترین سختی گیر برای حذف کلر، طعم و بو از هر شیر آب و لوازم خانگی است. همچنین آب آشامیدنی ایمن می دهد.

مقاومت در برابر آب و هوا:

می توان آن را در بیرون قرار داد زیرا تا نقطه انجماد در برابر آب و هوا مقاوم است. به برق و نمک نیاز ندارد. علاوه بر این، فقط به نگهداری کمی بدون نیاز به شستشوی معکوس نیاز دارد. این گزینه نرم کننده اولیه برای نصب نیز انعطاف پذیر است. می توان آن را روی دیوار نصب کرد و روی زمین نیز نصب کرد. این بهترین نرم کننده سازگار با طبیعت است زیرا زهکشی آن صفر است.

ظرفیت:

این سیستم سرعت جریان 10 گالن در دقیقه را ارائه می دهد. در ترکیب با بلوک کربن شعاعی 20 میکرون برای کاهش رسوبات و طعم و بوی کلر استفاده می شود. دوام تا 50000 گالن یا یک سال، هر کدام زودتر باشد.

نصب سختی گیر

اگر آب از چاه تامین می شود، پس باید به بهترین سیستم نرم کننده آب چاه نیاز داشته باشید . سختی گیر بسیار کارآمد خود را معرفی می کند که آب بدون لکه، شفاف و سالم را در کل خانه شما تامین می کند. موجود در سه نوع؛ ظرفیت غلات 32000، 48000 و 64000. بنابراین، بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

در این سختی گیر ، کنترل احیا کننده دیجیتال در 3 نوع متناسب با نیاز شما موجود است. این شامل کنترل تاخیری ساعت، کنترل فوری کنتور و کنترل تاخیری کنتور می باشد. توسط سازنده از پیش تعیین شده است که نیازهای شما را برآورده می کند. اما شما همیشه می توانید آن را به گونه ای که می خواهید سفارشی کنید. علاوه بر این، مقدار آب تصفیه شده و شستشوی پشتی را نیز برای صرفه جویی در انرژی محاسبه می کند. اجازه دهید نگاهی به ویژگی های اساسی نرم کننده با راندمان بالا سختی گیر در زیر بیاندازیم

ظرفیت:

می تواند تا 64000 دانه آب سخت را تصفیه کند. همچنین برای خانه ای با 4-6 حمام و هفت نفر مناسب است. میزان جریان به فشار آب ورودی بستگی دارد. با این حال، می تواند تا 11.5 گالن در دقیقه برسد.

سازگاری:

برای موها و پوست ملایم است، زیرا آهن را تا 2 قسمت در میلیون و منیزیم را تا 6 قسمت در میلیون آب از بین می برد. علاوه بر این، عملکرد دستگاه ها را بهبود می بخشد و آنها را در مصرف انرژی بهینه می کند. همچنین میزان مواد شوینده مورد نیاز را کاهش می دهد.

ضمانتنامه:

گارانتی 5 ساله نیز برای این سیستم سختی گیر موجود است

مصرف برق:

این سیستم نرم کننده نیاز به پریز برق 110 ولت دارد.

چگونه سختی گیر سرریز شده را تعمیر کنیم

خط آب نمک را بازرسی کنید

یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که خط آب نمک به درستی به مخزن آب نمک شناور متصل شده است. هنگامی که جریان آب به ارتفاع معینی رسید، شناور خاموش می شود. اگر خط آب نمک به درستی وصل نشده باشد، به این معنی است که آب مستقیماً به مخزن جریان می یابد و آب موجود در مخزن آب نمک را بیش از حد بالا می برد.

سرریز مخزن را باز کنید

قبل از اینکه به تعمیر یا تعویض قطعات بزرگ فکر کنید، ابتدا باید ساده ترین راه حل ها را بررسی کنید. شما باید بررسی کنید که آیا نمک در داخل مخزن نمک وجود دارد یا خیر. اگر باید بدانید، نمک می تواند داخل مخزن را مسدود کند.

نمک تمایل به اتصال به یکدیگر دارد که در نتیجه مسیر آب مخزن را مسدود می کند. به این ترتیب، آب وارد مخزن آب نمک نمی شود و در عوض نمک را جذب می کند. پس از آن، آب در جایی که هست می نشیند و سپس شروع به سرریز شدن می کند. بنابراین اگر رسوبات نمکی را مشاهده کردید، می توانید محل را پاکسازی کنید تا نمک از بین برود و سپس نرم کننده آب خود را مانند قبل عمل کنید. اگر جایی در فینیکس، آریزونا زندگی می کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://holding-bartar.com مراجعه نمایید.

بازدید : 13
جمعه 27 اسفند 1400 زمان : 12:56

سپتیک تانک پلی اتیلن

به طور کلی تصفیه فاضلاب در انباره های تعفن به طور ناقص انجام می گیرد و آن هم برای جمعیتی محدود. این تصفیه ناقص تنها موجب می شود که دفع فاضلاب به زمین آسانتر انجام گرفته و دفع آن به منابع طبیعی در روی زمین زیان کمتری را به محیط زیست وارد سازد ولی در هر صورت دارای معایب یک تصفیه ناقص می باشد. سپتیک تانک پلی اتیلن از نظر کار خود نیز دارای این عیب است که قسمتی از مواد ته نشین شده در کف انبار به علت تعفن و تولید گازها همراه این گاز به سطح فاضلاب در انباره آمده و موجب اختلال در کار سپتیک تانک پلی اتیلن می شود. همچنین ممکن است این مواد همراه فاضلاب بیرون آید. از جمله مشکلاتی که در جمع آوری فاضلاب خام در سطح روستاها وجود دارد عدم جریان کافی فاضلاب در لوله ها می باشد. این مسأله باعث می شود سرعت کافی در لوله ها بوجود نيامده و به علت کم بودن سرعت. مواد معلق در لوله رسوب و سیستم از کار بیفتد. پیرو همین نقطه ضعف سیستم های جمع آوری فاضلاب متداول بوده که تصمیم به جمع آوری فاضلاب ته نشین شده از مخازن سپتیک تانک پلی اتیلن گردید. پساب خروجی از مخزن که مواد معلق خود را در مخزن از دست داده است قادر خواهد بود با سرعت و شیب کمتری بدون مشکل در فاضلاب ها جریان یابد. قابل توجه است که فاضلاب ساختمان که عمل جمع آوری فاضلاب تولیدی و انتقال آن را تا مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن عهده دار است بر اساس فاضلاب متداول طراحی می شوند بنابراین لازم است که به مسأله حداقل سرعت و شیب در این فاضلاب دقت شود. در صورتی که بتوان به حل این مسأله فائق شد و از طرفی بتوان موقعیت مخزن را طوری انتخاب نمود که چند خانه را با هم سرویس دهد می توان فاضلاب چند خانه را جمع آوری و به مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن انتقال داد. مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن برای مناطقی که جنس زمین غیر قابل نفوذ باشد و نتوان از چاه های جاذب سود جست و برای منازل و موسساتی که در نواحی روستایی و یا دور از دسترس شبکه های جمع آوری فاضلاب قرار دارندء می تواند یک روش قابل قبول تصفیه فاضلاب باشد. مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن در واقع یک مخزن ته نشینی کوچک می باشد که به دلیل زمان ماند طولانی, فاضلاب در آن تحت اثر باکتریهای غیر هوازی به حالت معلق در می آید. سرپوشیده نمودن آن به منظور جلوگیری از مزاحمت بوی نامطبوع می باشد.نظر به اهمیتی که مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن در کاهش آلودگی و مواد آلی فاضلاب داردء اغلب به عنوان یک راه حل موقت دفع فاضلاب بکار می رود. در اين روش کلیه فاضلاب منزل بوسیله فاضلاب رو ساختمان وارد مخزن می گردد. فعل و انفعالاتی که در مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن صورت می گیرد عبارتست از پالایش ابتدایی فاضلاب که همان ته نشینی است. حتماً موادی که در مخزن ته نشین و يا رونشین می شوند مراحلی از تصفیه را می گذرانند که درباره آن نیز مختصری گفتگو خواهد شد. مخزن به نحوی طرح می شود که فاضلاب ورودی به آن تقریبآبین یک تا سه روز باقی می ماند در مدت مذکور مواد معلق بالنصبه سنگین فاضلاب به صورت لجن در کف مخزن ته نشین شده و بیشتر مواد معلق سبک و از جمله روغن و چربی به تدریج به شکل کف غلیظی در سطح مایع شناور می گردد.

وقتی که مقدار فاضلاب وارد مخزن می شود به اندازه هم حجم آن پساب از لوله خروجی دفع می شود. لجن ته نشین شده در کف مخزن در اثر فعالیت باکتریهای غیر هوازی تجزیه گردیده ایجاد گاز می نماید. نتیجه فعل و انفعالات مزبور، کاهش قابل ملاحظه حجم لجن می باشد و به همین دلیل معمولاً تخلیه لجن مخزن هر ۲ تا ۴ سال یکبار بر حسب زمان ماند اولیه ضرورت می یابد. در پساب مخزنی که صحیح طرح و اجرا شده است مواد معلق و تیرگی کمی وجود خواهد داشت معذالک هنوز کاملاً صاف نیست و بوی مخصوص فاضلاب می دهد. بعلاوه پساب مزبور احتمالاً از نظر بهداشت به علت در برداشتن باکتریهای بیماری زا، کیست و تخم کرمهایی که کاملاً از بین نرفته اند مخاطره انگیز می باشد. همزمان و متناوب با تجزیه لجن در مخزن گاز تولید می شود که به صورت حبابهای ریز به سوی سطح مایع صعود می نماید. گازهای مزبور در حین برخورد به فاضلاب وارده مولکول های آن را با موجودات ریز که عامل اصلی عملیات تجزیه اند جذب می کنند. ذرات مزبور در سطح مایع تجمع یافته و به تدریج آن را سنگین و ضخیم می کند تا آنجه که کف مذکور در اثر افزایش وزن اندکی ریز سطح مایع قرار می گیرد. گسترش لایه های شناور گاهی به میزانی است که سطح زیرین آن حتی تا درون فاضلاب روی اصلی نیز ادامه می یابد. پیدایش این وضع معمولاً همزمان با افزایش لجن در کف مخزن است و نتیجتاً گذرگاه فاضلاب در داخل مخزن آنقدر کوچک می شود که فرصت کافی برای ته نشین شدن مواد معلق فاضلاب تازه تخلیه شده باقی نمی ماند و در نتیجه در پساب مخزن مقدار قابل توجهی مواد شناور مشاهده خواهد شد. اشکال مزبور را می توان با تخلیه و تنظیف منظم مخزن مرتفع کرد. از طرف دیگر صعود حبابهای گاز در درون مایع مخزن تا حدودی سیر طبیعی ته نشینی مواد جامد را مختل می کند. راه حل این مشکل ساختمان یک مخزن دو انباره است. به این ترتیب که مواد معلق سبک که از انباره اول خارج می شوند با شرایط مساعدتری در محیط آرام انباره دوم ته نشین می شوند. این کار به خصوص در مواقعی که حجم لجن ته نشین شده زیاد و تجزیه بی هوازی سریعاً در حال گسترش است. بسیار موثر می باشد. لجن انباره دوم معمولاً یکنواخت تر و کف متشکله در آن کمتر از انباره اول است. مواد معلق، پساب چنین دستگاهی نیز کمتر از دستگاه یک مخزنه است. در حقیقت و با توجه به تعاریف فوق سپتیک تانک پلی اتیلن حوض ته نشینی ساده ایست که در آن فاضلاب با سرعتی کم و بطور مداوم در جریان است لذا مواد معلق ته نشین شده بصورت لجن در کف انباره با کمک باکتری های بی هوازی هضم میشود، و در نتیجه تبدیل به مواد آبکی و گازی شکل می گردد و از حوض خارج می شود لذا از مقدار لجنی که باید تخلیه شود کاسته می شود.

نصب سپتیک تانک پلی اتیلن در جایی که آب زیرزمینی موجود است.

در مناطقی که آب زیرزمینی دارد برای نصب سپتیک تانک پلی اتیلن حتما باید تمهیدات ویژه ای اتخاذ گردد که در ذیل به برخی از آنها اشاره می کنیم

۱- اگر آبی در چاله نصب سپتیک تانک پلی اتیلن باشد حتما قبل از عملیات جایگذاری تخلیه گردد

۲- زیر سازی چاله باید با استحکام بیشتری صورت گیرد تا بعد از بارگذاری موجب نشست خاک زیر پایه های سپتیک تانک پلی اتیلن نگردد .

۳- با استفاده از حایل هایی مانع ورود آب به داخل چاله سپتیک تانک پلی اتیلن شوید

۴ برای جلوگیری از بلند شدن سپتیک تانک پلی اتیلن می توان از وزنه هایی با تسمه های مخصوص استفاده کرد

۵- عمق آب زیر زمینی نباید بیش از ۲ متر بالای سپتیک تانک پلی اتیلن باشد .

جدول ظرفیت سپتیک تانک پلی اتیلن

کوچکترین سایز سپتیک تانک پلی اتیلن قابل تولید ۲ متر مکعب با قطر لوله ۱.۲ متر و طول ۱.۷۷ متر می باشد و بزرگترین سایز سپتیک تانک پلی اتیلن تولیدی توسط شرکت هلدینگ صنایع برتر دارای ظرفیت ۱۲۶ مترمکعب می باشد. سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره در بزرگترین قطر می تواند ۳ متر در طول ۱۸ در کارخانه تولید شود و ظرفیت بزرگتر از آن بصورت مونتاژ در محل کارگاه قابل تولید می باشد. وجود دیوایدر میانی درون سپتیک تانک پلی اتیلن های بزرگ تر از ۵ مترمکعب علاوه بر نقش تصفیه فاضلاب می تواند نقش ساپورت برای بالا بردن مقاومت مکانیکی را نیز بازی کند . بدنه اسپیرال در سپتیک تانک پلی اتیلن با ظرفیت ۱۲۶ مترمکعب یعنی قطر ۳ متر نقش بسزایی در بالا بردن خواهد داشت . انشاءالله طی روزهای آتی اخبار خوبی در خصوص تولید لوله با قطر ۳۵۰۰ میلیمتر و در ادامه استفاده از این لوله در تولید سپتیک تانک پلی اتیلن فاضلاب خواهید شنید.

نقشه صحیح سپتیک تانک پلی اتیلن چگونه است؟

سپتیک تانک پلی اتیلن مخزنی است که توسط یا بافل (دیواره میانی) بصورت ۲ به یک تقسیم بندی شده است. قسمت اول سپتیک تانک پلی اتیلن می باشد. آب ورودی به سپتیک تانک پلی اتیلن حتما می بایست توس لوله ای تا پایین سپتیک تانک پلی اتیلن به آرامی منتقل گردد. در حقیقت سر خمیده لوله ورودی به سپتیک تانک پلی اتیلن بعنوان سیفون فاضلاب عمل نموده و بهیچ عنوان اجازه نمی دهد بوی نامطبوع فاضلاب به داخل ساختمان نفوذ نماید.

تولید کننده سپتیک تانک پلی اتیلن

ستیک تانک پلی اتیلن می تواند با انواع مختلف پلی اتیلن با دانسیته بالا و پلی اتیلن با دانسیته متوسط تولید گردد. بهترین نوع پلی اتیلن جهت تولید سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره می باشد. سپتیک تانک پلی اتیلنی که توسط برخی از شرکتها تولید میگردداز نوع پلی اتیلننرم با رنگ سفید؛ آبی و یا سیاه که ضخامت بدنه آنها بیش از ۱۵ میلیمتر نخواهد بود. این نوع سپتیک تانک پلی اتیلن بدلیل عدم استفاده بصورت دفنی دارای خطرات بسیاری می باشد.حتی در صورت استفاده اين نوع سپتیک تانک پلی اتیلن بصورت دفنی امکان شکستن دیواره و ایحاد حفره عمیق فاضلاب بسیار زیاد خواهد بود. لذا پیشنهاد می گردد درخرید سپتیک تانک پلی اتیلن حتما به این موضوع دقت کنید که سپتیک تانک پلی اتیلن باید از پلی اتیلن با چگالی بالا و از نوع پلی اتیلن سخت باشد.

جهت آگاهی در خصوص می توانید قسمت لوله دوجداره پلی اتیلن را مطالعه فرمائید چرا که سپتیک تانک پلی اتیلن با ایجاد تغییرانی درون مخزن دوجداره پلی اتیلن تولید میگردد. سپتیک تانک دوجداره پلی اتیلن در حقیقت مخزن دوجداره پلی اتیلنی است که با یک دیواره یا حائل میانی به دو قسمت تقسیم شده است به نحوی که ۳/۱ از سپتیک تانک پلی اتیلن جهت زلال سازی و ۳/۲ سپتیک تانک پلی اتیلن جهت آرام سازی و ته نشینی فاضلاب خروجی از منبع تولید فاضلاب استفاده می گردد. وجود ونت در سپتیک تانک پلی اتیلن بسیار مهم می باشد چرا که بواسطه فعالیت باکتری بی هوازی مقدار زیادی گاز متان تولید میگردد که بسیار اشتعال زا می باشد و از طریق لوله ونت این نوع گاز به خارج از فضای سپتیک تانک پلی اتیلن منتقل می گردد. وجد دو عدد سیفون در ورودی و خروجی سپتیک تانک پلی اتیلن هلدینگ صنایع برتر می تواند ضامن عدم نفوذ بوی بد فاضلاب به داخل ساختمان گردد

سوال : آیا امکان دفن سپتیک تانک پلی اتیلن تا عمق ۶ متر از تاج مخزن بدون سازه نگهبان میسر است؟

پاسخ : به شرط تهیه لوله مورد استفاده در تولید سپتیک تانک پلی اتیلن به روش اسپیرال و رعایت مقاومت حلقوی ۳۱.۵ کیلو نیوتن بر متر مربع این امکان میسر می باشد. در این صورت ضخامت بدنه سپتیک تانک پلی اتیلن ۱۰ سانتی متر کمتر نباشد.

سوال: در صورت طراحی دقیق سپتیک تانک پلی اتیلن و اضافه نمودن تعداد بافل یا دیوایدر یا دیواره جدا کننده در سپتیک تانک پلی اتیلن آیا امکان دارد به تصفیه فاضلاب در حد پیشرفته دسترسی پیدا کرد ؟

پاسخ: با توجه به آنکه درون سپتیک تانک پلی اتیلن باکتری بی هوازی فعالیت می نماید لذا بطور طبیعی بوی بسیار بدی ایجاد خواهد نمود همچنین باکتری بیهوازی آنقدر قدرت ندارد که پساب سپتیک تانک پلی اتیلن را از حالت کدری به پساب شفاف تبدیل کند لذا با اضافه کردن بافل درون سپتیک تانک پلی اتیلن در بهترین حالت که تمام شرایط برای فعالیت باکتری بیهوازی از جمله گرما مهیا باشد حداکثر تا ۶۰ درصد امکان تصفیه فاضلاب وجود دارد. اینکه برخی از دوستان و همکاران بخاطر فروش بیشتر مدعی هستند سپتیک تانک پلی اتیلن تولیدی شرکت ما بیش از ۶۰ درصد تصفیه می نماید از نظر علمی مردود می باشد.

سوال : آیا امکان خرید سپتیک تانک پلی اتیلن فاضلاب دسته دوم یا فروش سپتیک تانک استفاده شده وجود دارد؟

پاسخ : با توجه به اینکه ظرفیت سپتیک تانک پلی اتیلن برای هر مجتمع بصورت اختصاصی مورد ماسبه قرار می گیرد امکان تشابه در محاسبه ظرفیت سپتیک تانک پلی اتیلن کم می باشد ولی در هر صورت امکان خرید و فروش سپتیک تانک دسته دوم وجود دارد ولی برای این منظور و استعلام قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن دسته دوم باید با کارشناسان هلدینگ صنایع برتر تماس بگیرید.

سپتیک تانک پلی اتیلن با عدسی محدب چه مزیتی نسبت به سپتیک تانک پلی اتیلن با عدسی صاف دارد ؟

در صورت استفاده از عدسی محدب دوجداره در سپتیک تانک پلی اتیلن، علاوه بر بالا بودن مقاومت مکانیکی سطح دوجداره عدسی سپتیک تانک پلی اتیلن نسبت به عدسی تک جداره سپتیک تانک پلی اتیلن می توان به بالا بودن عدسی محدب نسبت به عدسی صاف و بیشتر بودن طول جوش ارتباطی بین بدنه مخزن سپتیک پلی اتیلن و عدسی سپتیک تانک اشاره نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://holding-bartar.com مراجعه نمایید.

بازدید : 136
شنبه 19 مهر 1399 زمان : 16:50

تعویض منبع کویلی با مبدل حرارتی:

جایگزینی منبع کویلی با دوجداره موتورخانه گاهی هم به جای دوجداره با مبدل های حرارتی جایگزین میشود که مبدل های حرارتی صفحه ای،نوعی از مبدل های حرارتی میباشد که سطح تبادلی بین دو سیال سرد و گرم، توسط صفحات ایجاد میگردد.

برتری این نوع مبدل ها در این است که سیالات در سطح وسیعی توزیع میشود،این امر انتقال حرارت را تسهیل بخشیده و به شدت سرعت انتقال دمای سیال را بالا می برد.

منبع کویلی ایستاده :

منبع کویل دار ایستاده همانطور که از نام آن پیداست به صورت ایستاده در موتورخانه قرار می‌گیرد. بیشتر منابع کویل دار مورد استفاده در موتورخانه از این نوع هستند چرا که مساحت کمتری را اشغال می‌کند.

از جمله ویژگیهای این نوع مخزن نصب آسان تر و کم جا بودن آن است.و برای شستشوی منبع کویلی محل مناسب نصب آن است که کار شستشو را راحت میکند.

با توجه به اینکه کویل طول کمتری را می ‌تواند در این نوع منبع داشته باشد بازده آن کمتر است و لذا سطح حرارتی بیشتری برای کویل حرارتی مورد نیاز است که در نتیجه آن هزینه ساخته منبع نسبت به منبع خوابیده بیشتر است.

نگهداری موتورخانه:

مجتمع ‌های بزرگ مسکونی و یا اداری و تجاری معمولا، با تیم‌های متخصص در زمینه تاسیسات قرارداد های طولانی مدت برای نگهداری و بازرسی منظم موتورخانه دارند. در این موارد، با توجه به تعداد واحدها و انشعابات مجتمع و همچنین شرایط فصلی جاری، دفعات بازدید در ماه تعیین می ‌شود. البته بسیاری از مجتمع های بزرگ دارای نیروهای مقیم تعمیراتی و تاسیساتی هستند که در صورت بروز اشکالات فنی به صورت به رفع ایراد اقدام می‌ کنند.

منبع کویل دار:

منبع کویل دار متداول ترین و بهینه ترین روش برای تولید آبگرم بهداشتی مصرفی و ذخیره آن می ‌باشد. در مخزن کویل دار آب داغ یا بخار تهیه شده توسط دیگ، داخل یک کویل حرارتی که معمولا از چند شاخه لوله رفت و برگشتی از جنس مس می باشد گردش نموده و پس از تبادل حرارت با دیوار لوله مسی، از کویل خارج می گردد.

تبادل حرارت انجام شده باعث گرم شدن لوله مسی و در نهایت گرم شدن آب سرد خارج لوله که آنرا احاطه کرده است می‌ شود.

یکی از نیاز های اساسی و ضروری مراکز صنعتی، بیمارستان ها، کارخانه ها، ساختمان های مسکونی و استخر ها و بسیاری از مراکز دیگر تامین آب گرم بهداشتی مورد نیاز آن ها به میزان کافی و در دمای مطمئن است.

برای حل این مساله باید از تجهیزاتی استفاده کرد که آب گرم را به میزان کافی و در دمای مناسب تهیه کند. برای تامین آب گرم صنایع تجهیزات مختلفی توسعه یافتند که از مهمترین آن ها می توان به منبع دو جداره و منبع کویل دار اشاره کرد.

برتری منبع کویل دار نسبت به دیگر دستگاه های تولید کننده آبگرم بهداشتی نظیر منبع دو جداره این است که فقط از یک بدنه استفاده شده و پس از بروز اشکالاتی مانند ترکیدگی و یا رسوب گرفتگی کاملا قابل تعمیر می‌باشند. ضمنا بخاطر وجود منبع اصلی انتقال حرارت ( کویل ) در داخل مخزن منبع کویل دار ، افت حرارتی آن بسیار کم می ‌باشد.

منابع کویل دار هلدینگ صنایع برتر:

منابع کویل دار هلدینگ صنایع برتر جهت تامین آب گرم مصرفی استفاده می شود. جنس ورق منابع کویل دار از ورق گالوانیزه گرم می باشد اما در صورت سفارش مشتری از ورق سیاه ( فشار های بالاتر ) داخل منابع را با پوشش اپوکسی پوشش می دهند. ضخامت ورق های فولادی به کار رفته در منابع کویل دار بر حسب فشار کاری دستگاه ، دمای کاری ، ضریب خوردگی آب بر اساس استاندارد مخازن تحت فشار محاسبه می شود.

به طور کلی استفاده از منابع کویلی برای تامین آبگرم مصرفی مناسب تر از منابع دو جداره می باشد. کارایی بیشتر و مناسب تر منابع کویل دار نسبت به دستگاه های تولید کننده آب گرم مصرفی مانند منابع دوجداره این است که فقط از یک بدنه در ساختار آن استفاده شده است و در زمان بروز پوسیدگی ، ترکیدگی و یا رسوب گرفتگی منابع قابل تعمیر می باشند.

همچنین منابع کویل دار در نوع منبع کویل دار ایستاده و منبع کویل دار افقی ساخته و تولید می شوند که بر اساس شرایط محیط ، فضای نصب در موتورخانه و ... توسط مشتریان انتخاب می شوند.

مزایای منبع کویل دار:

تعمیرات آسان در هنگام بروز نشتی به دلیل تک جداره بودن

راندمان کازی و بازدهی بالا نسبت به منابع دوجداره

امکان دسترسی ساده به کویل حرارتی جهت تعمیرات

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 137
  • بازدید کلی : 1230
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی