loading...

منبع کویلی هلدنیگ صنایع برتر

بازدید : 14
جمعه 27 اسفند 1400 زمان : 12:56

سپتیک تانک پلی اتیلن

به طور کلی تصفیه فاضلاب در انباره های تعفن به طور ناقص انجام می گیرد و آن هم برای جمعیتی محدود. این تصفیه ناقص تنها موجب می شود که دفع فاضلاب به زمین آسانتر انجام گرفته و دفع آن به منابع طبیعی در روی زمین زیان کمتری را به محیط زیست وارد سازد ولی در هر صورت دارای معایب یک تصفیه ناقص می باشد. سپتیک تانک پلی اتیلن از نظر کار خود نیز دارای این عیب است که قسمتی از مواد ته نشین شده در کف انبار به علت تعفن و تولید گازها همراه این گاز به سطح فاضلاب در انباره آمده و موجب اختلال در کار سپتیک تانک پلی اتیلن می شود. همچنین ممکن است این مواد همراه فاضلاب بیرون آید. از جمله مشکلاتی که در جمع آوری فاضلاب خام در سطح روستاها وجود دارد عدم جریان کافی فاضلاب در لوله ها می باشد. این مسأله باعث می شود سرعت کافی در لوله ها بوجود نيامده و به علت کم بودن سرعت. مواد معلق در لوله رسوب و سیستم از کار بیفتد. پیرو همین نقطه ضعف سیستم های جمع آوری فاضلاب متداول بوده که تصمیم به جمع آوری فاضلاب ته نشین شده از مخازن سپتیک تانک پلی اتیلن گردید. پساب خروجی از مخزن که مواد معلق خود را در مخزن از دست داده است قادر خواهد بود با سرعت و شیب کمتری بدون مشکل در فاضلاب ها جریان یابد. قابل توجه است که فاضلاب ساختمان که عمل جمع آوری فاضلاب تولیدی و انتقال آن را تا مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن عهده دار است بر اساس فاضلاب متداول طراحی می شوند بنابراین لازم است که به مسأله حداقل سرعت و شیب در این فاضلاب دقت شود. در صورتی که بتوان به حل این مسأله فائق شد و از طرفی بتوان موقعیت مخزن را طوری انتخاب نمود که چند خانه را با هم سرویس دهد می توان فاضلاب چند خانه را جمع آوری و به مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن انتقال داد. مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن برای مناطقی که جنس زمین غیر قابل نفوذ باشد و نتوان از چاه های جاذب سود جست و برای منازل و موسساتی که در نواحی روستایی و یا دور از دسترس شبکه های جمع آوری فاضلاب قرار دارندء می تواند یک روش قابل قبول تصفیه فاضلاب باشد. مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن در واقع یک مخزن ته نشینی کوچک می باشد که به دلیل زمان ماند طولانی, فاضلاب در آن تحت اثر باکتریهای غیر هوازی به حالت معلق در می آید. سرپوشیده نمودن آن به منظور جلوگیری از مزاحمت بوی نامطبوع می باشد.نظر به اهمیتی که مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن در کاهش آلودگی و مواد آلی فاضلاب داردء اغلب به عنوان یک راه حل موقت دفع فاضلاب بکار می رود. در اين روش کلیه فاضلاب منزل بوسیله فاضلاب رو ساختمان وارد مخزن می گردد. فعل و انفعالاتی که در مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن صورت می گیرد عبارتست از پالایش ابتدایی فاضلاب که همان ته نشینی است. حتماً موادی که در مخزن ته نشین و يا رونشین می شوند مراحلی از تصفیه را می گذرانند که درباره آن نیز مختصری گفتگو خواهد شد. مخزن به نحوی طرح می شود که فاضلاب ورودی به آن تقریبآبین یک تا سه روز باقی می ماند در مدت مذکور مواد معلق بالنصبه سنگین فاضلاب به صورت لجن در کف مخزن ته نشین شده و بیشتر مواد معلق سبک و از جمله روغن و چربی به تدریج به شکل کف غلیظی در سطح مایع شناور می گردد.

وقتی که مقدار فاضلاب وارد مخزن می شود به اندازه هم حجم آن پساب از لوله خروجی دفع می شود. لجن ته نشین شده در کف مخزن در اثر فعالیت باکتریهای غیر هوازی تجزیه گردیده ایجاد گاز می نماید. نتیجه فعل و انفعالات مزبور، کاهش قابل ملاحظه حجم لجن می باشد و به همین دلیل معمولاً تخلیه لجن مخزن هر ۲ تا ۴ سال یکبار بر حسب زمان ماند اولیه ضرورت می یابد. در پساب مخزنی که صحیح طرح و اجرا شده است مواد معلق و تیرگی کمی وجود خواهد داشت معذالک هنوز کاملاً صاف نیست و بوی مخصوص فاضلاب می دهد. بعلاوه پساب مزبور احتمالاً از نظر بهداشت به علت در برداشتن باکتریهای بیماری زا، کیست و تخم کرمهایی که کاملاً از بین نرفته اند مخاطره انگیز می باشد. همزمان و متناوب با تجزیه لجن در مخزن گاز تولید می شود که به صورت حبابهای ریز به سوی سطح مایع صعود می نماید. گازهای مزبور در حین برخورد به فاضلاب وارده مولکول های آن را با موجودات ریز که عامل اصلی عملیات تجزیه اند جذب می کنند. ذرات مزبور در سطح مایع تجمع یافته و به تدریج آن را سنگین و ضخیم می کند تا آنجه که کف مذکور در اثر افزایش وزن اندکی ریز سطح مایع قرار می گیرد. گسترش لایه های شناور گاهی به میزانی است که سطح زیرین آن حتی تا درون فاضلاب روی اصلی نیز ادامه می یابد. پیدایش این وضع معمولاً همزمان با افزایش لجن در کف مخزن است و نتیجتاً گذرگاه فاضلاب در داخل مخزن آنقدر کوچک می شود که فرصت کافی برای ته نشین شدن مواد معلق فاضلاب تازه تخلیه شده باقی نمی ماند و در نتیجه در پساب مخزن مقدار قابل توجهی مواد شناور مشاهده خواهد شد. اشکال مزبور را می توان با تخلیه و تنظیف منظم مخزن مرتفع کرد. از طرف دیگر صعود حبابهای گاز در درون مایع مخزن تا حدودی سیر طبیعی ته نشینی مواد جامد را مختل می کند. راه حل این مشکل ساختمان یک مخزن دو انباره است. به این ترتیب که مواد معلق سبک که از انباره اول خارج می شوند با شرایط مساعدتری در محیط آرام انباره دوم ته نشین می شوند. این کار به خصوص در مواقعی که حجم لجن ته نشین شده زیاد و تجزیه بی هوازی سریعاً در حال گسترش است. بسیار موثر می باشد. لجن انباره دوم معمولاً یکنواخت تر و کف متشکله در آن کمتر از انباره اول است. مواد معلق، پساب چنین دستگاهی نیز کمتر از دستگاه یک مخزنه است. در حقیقت و با توجه به تعاریف فوق سپتیک تانک پلی اتیلن حوض ته نشینی ساده ایست که در آن فاضلاب با سرعتی کم و بطور مداوم در جریان است لذا مواد معلق ته نشین شده بصورت لجن در کف انباره با کمک باکتری های بی هوازی هضم میشود، و در نتیجه تبدیل به مواد آبکی و گازی شکل می گردد و از حوض خارج می شود لذا از مقدار لجنی که باید تخلیه شود کاسته می شود.

نصب سپتیک تانک پلی اتیلن در جایی که آب زیرزمینی موجود است.

در مناطقی که آب زیرزمینی دارد برای نصب سپتیک تانک پلی اتیلن حتما باید تمهیدات ویژه ای اتخاذ گردد که در ذیل به برخی از آنها اشاره می کنیم

۱- اگر آبی در چاله نصب سپتیک تانک پلی اتیلن باشد حتما قبل از عملیات جایگذاری تخلیه گردد

۲- زیر سازی چاله باید با استحکام بیشتری صورت گیرد تا بعد از بارگذاری موجب نشست خاک زیر پایه های سپتیک تانک پلی اتیلن نگردد .

۳- با استفاده از حایل هایی مانع ورود آب به داخل چاله سپتیک تانک پلی اتیلن شوید

۴ برای جلوگیری از بلند شدن سپتیک تانک پلی اتیلن می توان از وزنه هایی با تسمه های مخصوص استفاده کرد

۵- عمق آب زیر زمینی نباید بیش از ۲ متر بالای سپتیک تانک پلی اتیلن باشد .

جدول ظرفیت سپتیک تانک پلی اتیلن

کوچکترین سایز سپتیک تانک پلی اتیلن قابل تولید ۲ متر مکعب با قطر لوله ۱.۲ متر و طول ۱.۷۷ متر می باشد و بزرگترین سایز سپتیک تانک پلی اتیلن تولیدی توسط شرکت هلدینگ صنایع برتر دارای ظرفیت ۱۲۶ مترمکعب می باشد. سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره در بزرگترین قطر می تواند ۳ متر در طول ۱۸ در کارخانه تولید شود و ظرفیت بزرگتر از آن بصورت مونتاژ در محل کارگاه قابل تولید می باشد. وجود دیوایدر میانی درون سپتیک تانک پلی اتیلن های بزرگ تر از ۵ مترمکعب علاوه بر نقش تصفیه فاضلاب می تواند نقش ساپورت برای بالا بردن مقاومت مکانیکی را نیز بازی کند . بدنه اسپیرال در سپتیک تانک پلی اتیلن با ظرفیت ۱۲۶ مترمکعب یعنی قطر ۳ متر نقش بسزایی در بالا بردن خواهد داشت . انشاءالله طی روزهای آتی اخبار خوبی در خصوص تولید لوله با قطر ۳۵۰۰ میلیمتر و در ادامه استفاده از این لوله در تولید سپتیک تانک پلی اتیلن فاضلاب خواهید شنید.

نقشه صحیح سپتیک تانک پلی اتیلن چگونه است؟

سپتیک تانک پلی اتیلن مخزنی است که توسط یا بافل (دیواره میانی) بصورت ۲ به یک تقسیم بندی شده است. قسمت اول سپتیک تانک پلی اتیلن می باشد. آب ورودی به سپتیک تانک پلی اتیلن حتما می بایست توس لوله ای تا پایین سپتیک تانک پلی اتیلن به آرامی منتقل گردد. در حقیقت سر خمیده لوله ورودی به سپتیک تانک پلی اتیلن بعنوان سیفون فاضلاب عمل نموده و بهیچ عنوان اجازه نمی دهد بوی نامطبوع فاضلاب به داخل ساختمان نفوذ نماید.

تولید کننده سپتیک تانک پلی اتیلن

ستیک تانک پلی اتیلن می تواند با انواع مختلف پلی اتیلن با دانسیته بالا و پلی اتیلن با دانسیته متوسط تولید گردد. بهترین نوع پلی اتیلن جهت تولید سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره می باشد. سپتیک تانک پلی اتیلنی که توسط برخی از شرکتها تولید میگردداز نوع پلی اتیلننرم با رنگ سفید؛ آبی و یا سیاه که ضخامت بدنه آنها بیش از ۱۵ میلیمتر نخواهد بود. این نوع سپتیک تانک پلی اتیلن بدلیل عدم استفاده بصورت دفنی دارای خطرات بسیاری می باشد.حتی در صورت استفاده اين نوع سپتیک تانک پلی اتیلن بصورت دفنی امکان شکستن دیواره و ایحاد حفره عمیق فاضلاب بسیار زیاد خواهد بود. لذا پیشنهاد می گردد درخرید سپتیک تانک پلی اتیلن حتما به این موضوع دقت کنید که سپتیک تانک پلی اتیلن باید از پلی اتیلن با چگالی بالا و از نوع پلی اتیلن سخت باشد.

جهت آگاهی در خصوص می توانید قسمت لوله دوجداره پلی اتیلن را مطالعه فرمائید چرا که سپتیک تانک پلی اتیلن با ایجاد تغییرانی درون مخزن دوجداره پلی اتیلن تولید میگردد. سپتیک تانک دوجداره پلی اتیلن در حقیقت مخزن دوجداره پلی اتیلنی است که با یک دیواره یا حائل میانی به دو قسمت تقسیم شده است به نحوی که ۳/۱ از سپتیک تانک پلی اتیلن جهت زلال سازی و ۳/۲ سپتیک تانک پلی اتیلن جهت آرام سازی و ته نشینی فاضلاب خروجی از منبع تولید فاضلاب استفاده می گردد. وجود ونت در سپتیک تانک پلی اتیلن بسیار مهم می باشد چرا که بواسطه فعالیت باکتری بی هوازی مقدار زیادی گاز متان تولید میگردد که بسیار اشتعال زا می باشد و از طریق لوله ونت این نوع گاز به خارج از فضای سپتیک تانک پلی اتیلن منتقل می گردد. وجد دو عدد سیفون در ورودی و خروجی سپتیک تانک پلی اتیلن هلدینگ صنایع برتر می تواند ضامن عدم نفوذ بوی بد فاضلاب به داخل ساختمان گردد

سوال : آیا امکان دفن سپتیک تانک پلی اتیلن تا عمق ۶ متر از تاج مخزن بدون سازه نگهبان میسر است؟

پاسخ : به شرط تهیه لوله مورد استفاده در تولید سپتیک تانک پلی اتیلن به روش اسپیرال و رعایت مقاومت حلقوی ۳۱.۵ کیلو نیوتن بر متر مربع این امکان میسر می باشد. در این صورت ضخامت بدنه سپتیک تانک پلی اتیلن ۱۰ سانتی متر کمتر نباشد.

سوال: در صورت طراحی دقیق سپتیک تانک پلی اتیلن و اضافه نمودن تعداد بافل یا دیوایدر یا دیواره جدا کننده در سپتیک تانک پلی اتیلن آیا امکان دارد به تصفیه فاضلاب در حد پیشرفته دسترسی پیدا کرد ؟

پاسخ: با توجه به آنکه درون سپتیک تانک پلی اتیلن باکتری بی هوازی فعالیت می نماید لذا بطور طبیعی بوی بسیار بدی ایجاد خواهد نمود همچنین باکتری بیهوازی آنقدر قدرت ندارد که پساب سپتیک تانک پلی اتیلن را از حالت کدری به پساب شفاف تبدیل کند لذا با اضافه کردن بافل درون سپتیک تانک پلی اتیلن در بهترین حالت که تمام شرایط برای فعالیت باکتری بیهوازی از جمله گرما مهیا باشد حداکثر تا ۶۰ درصد امکان تصفیه فاضلاب وجود دارد. اینکه برخی از دوستان و همکاران بخاطر فروش بیشتر مدعی هستند سپتیک تانک پلی اتیلن تولیدی شرکت ما بیش از ۶۰ درصد تصفیه می نماید از نظر علمی مردود می باشد.

سوال : آیا امکان خرید سپتیک تانک پلی اتیلن فاضلاب دسته دوم یا فروش سپتیک تانک استفاده شده وجود دارد؟

پاسخ : با توجه به اینکه ظرفیت سپتیک تانک پلی اتیلن برای هر مجتمع بصورت اختصاصی مورد ماسبه قرار می گیرد امکان تشابه در محاسبه ظرفیت سپتیک تانک پلی اتیلن کم می باشد ولی در هر صورت امکان خرید و فروش سپتیک تانک دسته دوم وجود دارد ولی برای این منظور و استعلام قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن دسته دوم باید با کارشناسان هلدینگ صنایع برتر تماس بگیرید.

سپتیک تانک پلی اتیلن با عدسی محدب چه مزیتی نسبت به سپتیک تانک پلی اتیلن با عدسی صاف دارد ؟

در صورت استفاده از عدسی محدب دوجداره در سپتیک تانک پلی اتیلن، علاوه بر بالا بودن مقاومت مکانیکی سطح دوجداره عدسی سپتیک تانک پلی اتیلن نسبت به عدسی تک جداره سپتیک تانک پلی اتیلن می توان به بالا بودن عدسی محدب نسبت به عدسی صاف و بیشتر بودن طول جوش ارتباطی بین بدنه مخزن سپتیک پلی اتیلن و عدسی سپتیک تانک اشاره نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://holding-bartar.com مراجعه نمایید.

سپتیک تانک پلی اتیلن

به طور کلی تصفیه فاضلاب در انباره های تعفن به طور ناقص انجام می گیرد و آن هم برای جمعیتی محدود. این تصفیه ناقص تنها موجب می شود که دفع فاضلاب به زمین آسانتر انجام گرفته و دفع آن به منابع طبیعی در روی زمین زیان کمتری را به محیط زیست وارد سازد ولی در هر صورت دارای معایب یک تصفیه ناقص می باشد. سپتیک تانک پلی اتیلن از نظر کار خود نیز دارای این عیب است که قسمتی از مواد ته نشین شده در کف انبار به علت تعفن و تولید گازها همراه این گاز به سطح فاضلاب در انباره آمده و موجب اختلال در کار سپتیک تانک پلی اتیلن می شود. همچنین ممکن است این مواد همراه فاضلاب بیرون آید. از جمله مشکلاتی که در جمع آوری فاضلاب خام در سطح روستاها وجود دارد عدم جریان کافی فاضلاب در لوله ها می باشد. این مسأله باعث می شود سرعت کافی در لوله ها بوجود نيامده و به علت کم بودن سرعت. مواد معلق در لوله رسوب و سیستم از کار بیفتد. پیرو همین نقطه ضعف سیستم های جمع آوری فاضلاب متداول بوده که تصمیم به جمع آوری فاضلاب ته نشین شده از مخازن سپتیک تانک پلی اتیلن گردید. پساب خروجی از مخزن که مواد معلق خود را در مخزن از دست داده است قادر خواهد بود با سرعت و شیب کمتری بدون مشکل در فاضلاب ها جریان یابد. قابل توجه است که فاضلاب ساختمان که عمل جمع آوری فاضلاب تولیدی و انتقال آن را تا مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن عهده دار است بر اساس فاضلاب متداول طراحی می شوند بنابراین لازم است که به مسأله حداقل سرعت و شیب در این فاضلاب دقت شود. در صورتی که بتوان به حل این مسأله فائق شد و از طرفی بتوان موقعیت مخزن را طوری انتخاب نمود که چند خانه را با هم سرویس دهد می توان فاضلاب چند خانه را جمع آوری و به مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن انتقال داد. مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن برای مناطقی که جنس زمین غیر قابل نفوذ باشد و نتوان از چاه های جاذب سود جست و برای منازل و موسساتی که در نواحی روستایی و یا دور از دسترس شبکه های جمع آوری فاضلاب قرار دارندء می تواند یک روش قابل قبول تصفیه فاضلاب باشد. مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن در واقع یک مخزن ته نشینی کوچک می باشد که به دلیل زمان ماند طولانی, فاضلاب در آن تحت اثر باکتریهای غیر هوازی به حالت معلق در می آید. سرپوشیده نمودن آن به منظور جلوگیری از مزاحمت بوی نامطبوع می باشد.نظر به اهمیتی که مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن در کاهش آلودگی و مواد آلی فاضلاب داردء اغلب به عنوان یک راه حل موقت دفع فاضلاب بکار می رود. در اين روش کلیه فاضلاب منزل بوسیله فاضلاب رو ساختمان وارد مخزن می گردد. فعل و انفعالاتی که در مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن صورت می گیرد عبارتست از پالایش ابتدایی فاضلاب که همان ته نشینی است. حتماً موادی که در مخزن ته نشین و يا رونشین می شوند مراحلی از تصفیه را می گذرانند که درباره آن نیز مختصری گفتگو خواهد شد. مخزن به نحوی طرح می شود که فاضلاب ورودی به آن تقریبآبین یک تا سه روز باقی می ماند در مدت مذکور مواد معلق بالنصبه سنگین فاضلاب به صورت لجن در کف مخزن ته نشین شده و بیشتر مواد معلق سبک و از جمله روغن و چربی به تدریج به شکل کف غلیظی در سطح مایع شناور می گردد.

وقتی که مقدار فاضلاب وارد مخزن می شود به اندازه هم حجم آن پساب از لوله خروجی دفع می شود. لجن ته نشین شده در کف مخزن در اثر فعالیت باکتریهای غیر هوازی تجزیه گردیده ایجاد گاز می نماید. نتیجه فعل و انفعالات مزبور، کاهش قابل ملاحظه حجم لجن می باشد و به همین دلیل معمولاً تخلیه لجن مخزن هر ۲ تا ۴ سال یکبار بر حسب زمان ماند اولیه ضرورت می یابد. در پساب مخزنی که صحیح طرح و اجرا شده است مواد معلق و تیرگی کمی وجود خواهد داشت معذالک هنوز کاملاً صاف نیست و بوی مخصوص فاضلاب می دهد. بعلاوه پساب مزبور احتمالاً از نظر بهداشت به علت در برداشتن باکتریهای بیماری زا، کیست و تخم کرمهایی که کاملاً از بین نرفته اند مخاطره انگیز می باشد. همزمان و متناوب با تجزیه لجن در مخزن گاز تولید می شود که به صورت حبابهای ریز به سوی سطح مایع صعود می نماید. گازهای مزبور در حین برخورد به فاضلاب وارده مولکول های آن را با موجودات ریز که عامل اصلی عملیات تجزیه اند جذب می کنند. ذرات مزبور در سطح مایع تجمع یافته و به تدریج آن را سنگین و ضخیم می کند تا آنجه که کف مذکور در اثر افزایش وزن اندکی ریز سطح مایع قرار می گیرد. گسترش لایه های شناور گاهی به میزانی است که سطح زیرین آن حتی تا درون فاضلاب روی اصلی نیز ادامه می یابد. پیدایش این وضع معمولاً همزمان با افزایش لجن در کف مخزن است و نتیجتاً گذرگاه فاضلاب در داخل مخزن آنقدر کوچک می شود که فرصت کافی برای ته نشین شدن مواد معلق فاضلاب تازه تخلیه شده باقی نمی ماند و در نتیجه در پساب مخزن مقدار قابل توجهی مواد شناور مشاهده خواهد شد. اشکال مزبور را می توان با تخلیه و تنظیف منظم مخزن مرتفع کرد. از طرف دیگر صعود حبابهای گاز در درون مایع مخزن تا حدودی سیر طبیعی ته نشینی مواد جامد را مختل می کند. راه حل این مشکل ساختمان یک مخزن دو انباره است. به این ترتیب که مواد معلق سبک که از انباره اول خارج می شوند با شرایط مساعدتری در محیط آرام انباره دوم ته نشین می شوند. این کار به خصوص در مواقعی که حجم لجن ته نشین شده زیاد و تجزیه بی هوازی سریعاً در حال گسترش است. بسیار موثر می باشد. لجن انباره دوم معمولاً یکنواخت تر و کف متشکله در آن کمتر از انباره اول است. مواد معلق، پساب چنین دستگاهی نیز کمتر از دستگاه یک مخزنه است. در حقیقت و با توجه به تعاریف فوق سپتیک تانک پلی اتیلن حوض ته نشینی ساده ایست که در آن فاضلاب با سرعتی کم و بطور مداوم در جریان است لذا مواد معلق ته نشین شده بصورت لجن در کف انباره با کمک باکتری های بی هوازی هضم میشود، و در نتیجه تبدیل به مواد آبکی و گازی شکل می گردد و از حوض خارج می شود لذا از مقدار لجنی که باید تخلیه شود کاسته می شود.

نصب سپتیک تانک پلی اتیلن در جایی که آب زیرزمینی موجود است.

در مناطقی که آب زیرزمینی دارد برای نصب سپتیک تانک پلی اتیلن حتما باید تمهیدات ویژه ای اتخاذ گردد که در ذیل به برخی از آنها اشاره می کنیم

۱- اگر آبی در چاله نصب سپتیک تانک پلی اتیلن باشد حتما قبل از عملیات جایگذاری تخلیه گردد

۲- زیر سازی چاله باید با استحکام بیشتری صورت گیرد تا بعد از بارگذاری موجب نشست خاک زیر پایه های سپتیک تانک پلی اتیلن نگردد .

۳- با استفاده از حایل هایی مانع ورود آب به داخل چاله سپتیک تانک پلی اتیلن شوید

۴ برای جلوگیری از بلند شدن سپتیک تانک پلی اتیلن می توان از وزنه هایی با تسمه های مخصوص استفاده کرد

۵- عمق آب زیر زمینی نباید بیش از ۲ متر بالای سپتیک تانک پلی اتیلن باشد .

جدول ظرفیت سپتیک تانک پلی اتیلن

کوچکترین سایز سپتیک تانک پلی اتیلن قابل تولید ۲ متر مکعب با قطر لوله ۱.۲ متر و طول ۱.۷۷ متر می باشد و بزرگترین سایز سپتیک تانک پلی اتیلن تولیدی توسط شرکت هلدینگ صنایع برتر دارای ظرفیت ۱۲۶ مترمکعب می باشد. سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره در بزرگترین قطر می تواند ۳ متر در طول ۱۸ در کارخانه تولید شود و ظرفیت بزرگتر از آن بصورت مونتاژ در محل کارگاه قابل تولید می باشد. وجود دیوایدر میانی درون سپتیک تانک پلی اتیلن های بزرگ تر از ۵ مترمکعب علاوه بر نقش تصفیه فاضلاب می تواند نقش ساپورت برای بالا بردن مقاومت مکانیکی را نیز بازی کند . بدنه اسپیرال در سپتیک تانک پلی اتیلن با ظرفیت ۱۲۶ مترمکعب یعنی قطر ۳ متر نقش بسزایی در بالا بردن خواهد داشت . انشاءالله طی روزهای آتی اخبار خوبی در خصوص تولید لوله با قطر ۳۵۰۰ میلیمتر و در ادامه استفاده از این لوله در تولید سپتیک تانک پلی اتیلن فاضلاب خواهید شنید.

نقشه صحیح سپتیک تانک پلی اتیلن چگونه است؟

سپتیک تانک پلی اتیلن مخزنی است که توسط یا بافل (دیواره میانی) بصورت ۲ به یک تقسیم بندی شده است. قسمت اول سپتیک تانک پلی اتیلن می باشد. آب ورودی به سپتیک تانک پلی اتیلن حتما می بایست توس لوله ای تا پایین سپتیک تانک پلی اتیلن به آرامی منتقل گردد. در حقیقت سر خمیده لوله ورودی به سپتیک تانک پلی اتیلن بعنوان سیفون فاضلاب عمل نموده و بهیچ عنوان اجازه نمی دهد بوی نامطبوع فاضلاب به داخل ساختمان نفوذ نماید.

تولید کننده سپتیک تانک پلی اتیلن

ستیک تانک پلی اتیلن می تواند با انواع مختلف پلی اتیلن با دانسیته بالا و پلی اتیلن با دانسیته متوسط تولید گردد. بهترین نوع پلی اتیلن جهت تولید سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره می باشد. سپتیک تانک پلی اتیلنی که توسط برخی از شرکتها تولید میگردداز نوع پلی اتیلننرم با رنگ سفید؛ آبی و یا سیاه که ضخامت بدنه آنها بیش از ۱۵ میلیمتر نخواهد بود. این نوع سپتیک تانک پلی اتیلن بدلیل عدم استفاده بصورت دفنی دارای خطرات بسیاری می باشد.حتی در صورت استفاده اين نوع سپتیک تانک پلی اتیلن بصورت دفنی امکان شکستن دیواره و ایحاد حفره عمیق فاضلاب بسیار زیاد خواهد بود. لذا پیشنهاد می گردد درخرید سپتیک تانک پلی اتیلن حتما به این موضوع دقت کنید که سپتیک تانک پلی اتیلن باید از پلی اتیلن با چگالی بالا و از نوع پلی اتیلن سخت باشد.

جهت آگاهی در خصوص می توانید قسمت لوله دوجداره پلی اتیلن را مطالعه فرمائید چرا که سپتیک تانک پلی اتیلن با ایجاد تغییرانی درون مخزن دوجداره پلی اتیلن تولید میگردد. سپتیک تانک دوجداره پلی اتیلن در حقیقت مخزن دوجداره پلی اتیلنی است که با یک دیواره یا حائل میانی به دو قسمت تقسیم شده است به نحوی که ۳/۱ از سپتیک تانک پلی اتیلن جهت زلال سازی و ۳/۲ سپتیک تانک پلی اتیلن جهت آرام سازی و ته نشینی فاضلاب خروجی از منبع تولید فاضلاب استفاده می گردد. وجود ونت در سپتیک تانک پلی اتیلن بسیار مهم می باشد چرا که بواسطه فعالیت باکتری بی هوازی مقدار زیادی گاز متان تولید میگردد که بسیار اشتعال زا می باشد و از طریق لوله ونت این نوع گاز به خارج از فضای سپتیک تانک پلی اتیلن منتقل می گردد. وجد دو عدد سیفون در ورودی و خروجی سپتیک تانک پلی اتیلن هلدینگ صنایع برتر می تواند ضامن عدم نفوذ بوی بد فاضلاب به داخل ساختمان گردد

سوال : آیا امکان دفن سپتیک تانک پلی اتیلن تا عمق ۶ متر از تاج مخزن بدون سازه نگهبان میسر است؟

پاسخ : به شرط تهیه لوله مورد استفاده در تولید سپتیک تانک پلی اتیلن به روش اسپیرال و رعایت مقاومت حلقوی ۳۱.۵ کیلو نیوتن بر متر مربع این امکان میسر می باشد. در این صورت ضخامت بدنه سپتیک تانک پلی اتیلن ۱۰ سانتی متر کمتر نباشد.

سوال: در صورت طراحی دقیق سپتیک تانک پلی اتیلن و اضافه نمودن تعداد بافل یا دیوایدر یا دیواره جدا کننده در سپتیک تانک پلی اتیلن آیا امکان دارد به تصفیه فاضلاب در حد پیشرفته دسترسی پیدا کرد ؟

پاسخ: با توجه به آنکه درون سپتیک تانک پلی اتیلن باکتری بی هوازی فعالیت می نماید لذا بطور طبیعی بوی بسیار بدی ایجاد خواهد نمود همچنین باکتری بیهوازی آنقدر قدرت ندارد که پساب سپتیک تانک پلی اتیلن را از حالت کدری به پساب شفاف تبدیل کند لذا با اضافه کردن بافل درون سپتیک تانک پلی اتیلن در بهترین حالت که تمام شرایط برای فعالیت باکتری بیهوازی از جمله گرما مهیا باشد حداکثر تا ۶۰ درصد امکان تصفیه فاضلاب وجود دارد. اینکه برخی از دوستان و همکاران بخاطر فروش بیشتر مدعی هستند سپتیک تانک پلی اتیلن تولیدی شرکت ما بیش از ۶۰ درصد تصفیه می نماید از نظر علمی مردود می باشد.

سوال : آیا امکان خرید سپتیک تانک پلی اتیلن فاضلاب دسته دوم یا فروش سپتیک تانک استفاده شده وجود دارد؟

پاسخ : با توجه به اینکه ظرفیت سپتیک تانک پلی اتیلن برای هر مجتمع بصورت اختصاصی مورد ماسبه قرار می گیرد امکان تشابه در محاسبه ظرفیت سپتیک تانک پلی اتیلن کم می باشد ولی در هر صورت امکان خرید و فروش سپتیک تانک دسته دوم وجود دارد ولی برای این منظور و استعلام قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن دسته دوم باید با کارشناسان هلدینگ صنایع برتر تماس بگیرید.

سپتیک تانک پلی اتیلن با عدسی محدب چه مزیتی نسبت به سپتیک تانک پلی اتیلن با عدسی صاف دارد ؟

در صورت استفاده از عدسی محدب دوجداره در سپتیک تانک پلی اتیلن، علاوه بر بالا بودن مقاومت مکانیکی سطح دوجداره عدسی سپتیک تانک پلی اتیلن نسبت به عدسی تک جداره سپتیک تانک پلی اتیلن می توان به بالا بودن عدسی محدب نسبت به عدسی صاف و بیشتر بودن طول جوش ارتباطی بین بدنه مخزن سپتیک پلی اتیلن و عدسی سپتیک تانک اشاره نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://holding-bartar.com مراجعه نمایید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 148
  • بازدید کلی : 1241
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی