loading...

منبع کویلی هلدنیگ صنایع برتر

بازدید : 10
يکشنبه 15 خرداد 1401 زمان : 17:04

چگونه برج خنک کننده و چیلرها با هم کار می کنند؟

چیلر قطعه بزرگی از تجهیزات صنعتی است که در داخل یک ساختمان، اغلب در زیرزمین یا یک منطقه خدماتی دیگر قرار دارد. این شامل دو سیلندر اصلی است: یک اواپراتور و یک کندانسور. انواع مختلفی از چیلرها از جمله چیلرهای گریز از مرکز، رفت و برگشتی، پیچی و چیلرهای جذبی وجود دارد. یک برج خنک کننده به عنوان یک مبدل حرارتی غول پیکر عمل می کند. روی پشت بام ساختمان می نشیند و هوای محیط را در یک سیم پیچ می دمد تا گرما را از بین ببرد و آن را از بیرون خارج کند.

چیلرها و برج خنک کننده با هم تهویه مطبوع فضاهای بزرگ را ممکن می سازند. به خواندن ادامه دهید تا بدانید فرآیند خنک سازی در ساختمان تجاری یا صنعتی شما در شیکاگو چگونه کار می کند.

سیستم آب سرد: سیلندر اواپراتور و هواگیر

سیلندر اواپراتور وظیفه تولید آب سرد مورد استفاده برای تهویه مطبوع را بر عهده دارد. آب سرد در حدود 45 درجه فارنهایت از اواپراتور خارج می شود و به سمت بالابر حرکت می کند. انشعاب از رایزر تغذیه های جریانی هستند که به واحدهای انتقال هوا در طبقات مختلف ساختمان منتهی می شوند.

آب سرد شده از طریق یک سیم پیچ در داخل واحد انتقال هوا جریان می یابد، جایی که هوای داخل بر روی آن می دمد، گرما را از هوا به آب منتقل می کند و باعث می شود هوای خنک تر در ساختمان به گردش درآید. تا زمانی که از سیم پیچ خارج می شود، آب حدود 55 درجه فارنهایت است. این آب سرد گرمتر به کویل اواپراتور برمی گردد تا دوباره خنک شود.

سیستم آب کندانسور: سیلندر کندانسور و برج خنک کننده

سیکل مبرد سیلندر اواپراتور را به سیلندر کندانسور متصل می کند. گرما را از اواپراتور و کندانسور خارج می کند، اما دو خط آب هرگز با یکدیگر تعامل ندارند. آب گرم اینجا که آب کندانسور نامیده می شود، با دمای 95 درجه فارنهایت به سمت بالابر می رود و به سمت برج خنک کننده روی پشت بام می رود.

پس از آن، آب کندانسور از طریق برج خنک کننده جریان می یابد و فن ها هوای محیط را برای انتقال گرما از آب به بیرون می کشند. پس از کمی خنک شدن، آب کندانسور در دمای حدود 80 درجه فارنهایت به سیلندر کندانسور باز می گردد

اندازه و پیچیدگی سیستم

بسته به مقیاس و چیدمان یک ساختمان، ممکن است به چند چیلر و برج خنک کننده نیاز باشد. به عنوان مثال، یک سیستم اختصاصی برای اتاق سرور ممکن است مستقل از بقیه ساختمان اجرا شود. علاوه بر این، بسیاری از سایت‌ها دارای سیستم‌های اضافی هستند تا در صورت از کار افتادن یکی از قسمت‌ها، از از کار افتادن ساختمان جلوگیری کنند. همچنین امکان تعمیر و نگهداری و تعمیرات بدون خاموش کردن سیستم برج خنک کننده را فراهم می کند.

مورفی و میلر را برای خدمات خنک کننده تجاری در شیکاگو انتخاب کنید

به عنوان یک پیمانکار پیشرو در طراحی/ ساخت در شیکاگو، می توانید به ما برای ارائه تمام خدمات برج خنک کننده تجاری مورد نیاز خود، از طراحی و نصب سیستم گرفته تا تعمیر و نگهداری و تعمیر، اعتماد کنید. اجازه دهید به شما کمک کنیم کارایی و راحتی ساختمان شیکاگو خود را به حداکثر برسانید و در عین حال در هزینه خود نیز صرفه جویی کنید!

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، یا برنامه ریزی خدمات برج خنک کننده تجاری در شیکاگو، لطفاً امروز با مورفی و میلر تماس بگیرید . ما یک سابقه برتری اثبات شده داریم که به بیش از 80 سال قبل باز می گردد.

اجزای اصلی برج خنک کننده و چیلر:

چیلرها به طور کلی دارای سه جزء اصلی هستند:

مبدل های حرارتی تغییر فاز کندانسور

مبدل حرارتی به عنوان اواپراتور

3.و سوم کمپرسور است

موارد استفاده و کاربرد:

برج خنک کننده و چیلرها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند که در بسیاری از بخش های صنعتی، تولیدی و تعاونی به سرمایش اقتصادی و کارآمد نیاز است.

با این حال باید بدانید که هر دو بخش ضروری سیستم برج خنک کننده مرکزی هستند و این سیستم برای هر منطقه گرم نیاز حیاتی است

چیلرها اتاق های داخلی را خنک می کنند، فضای سرنشینان، فروشگاه هایی برای نگهداری ایمن مواد غذایی یا سایر محصولات حساس به دما و موارد دیگر

در حالی که برج خنک کننده فقط تغییرات دمایی کمی را در منطقه مشخص انجام می دهند

آیا می دانید طراحان از چه اشکالی در برج خنک کننده استفاده می کنند:

اگر تا به حال در طول یک سیستم برج خنک کننده کار نکرده باشید، احتمالاً از خود می پرسید که مرکز برج خنک کننده آب چیست؟ در حالی که هدف یک خنک کننده حول محور آب می چرخد، هسته واقعی یک سیستم برج خنک کننده این است که پر شود.

آنها به طور متوسط در مرکز سیستم تا وسعت برج خنک کننده به کار می روند. وسعت بزرگتر اجازه می دهد تا تماس سطحی بیشتر بین آب و هوا وجود داشته باشد که امکان تبخیر بخار بیشتر را فراهم می کند.

برج خنک کننده فایبرگلاس

ما پوشش برج را با مواد پوششی پلاستیک تقویت شده با فایبرگلاس طراحی می کنیم.

این فوق العاده مقاوم در برابر خوردگی است. این ماده می تواند یک ماده امولسیون شده باشد.

الیاف مورد استفاده در مخلوط کربن یا آرامید، شیشه، چوب، کاغذ و بسیاری از الیاف است.

قدرت ساختاری کافی را برای مربع استحکام در برابر لرزش و سرعت باد ارائه می دهد.

پوشش طراحی شده در بخش ها به طور مناسب با خطوط مکانیکی و آثار مطابقت دارد که برای بهترین عملکرد انجام می شود.

چگونه چیلرها و برج خنک کننده با هم کار می کنند

این سیستم بر روی چرخه جذب بخار کار می کند که از یک سیال برج خنک کننده به عنوان عامل کار استفاده می کند که گرما را از ساختمان خارج می کند.

سیال فشرده شده از کمپرسور قبل از انبساط برای خنک شدن نیاز به کاهش انرژی گرمایی خود دارد

برای این منظور برج خنک کننده آب خنک شده را با پمپ های تغذیه خود به مبدل کندانسور که در آن گرمای سیال فشرده استخراج می شود، تامین می کند.

تغییر دمای معمولی بین 5 تا 8 درجه سانتیگراد است و دوباره به برج خنک کننده منتقل می شود که در آن پره ها (بسته بندی) دوباره دمای آب خنک کننده را برای استفاده مجدد در کندانسور کاهش می دهند.

از این رو چرخه ادامه می یابد، اما همانطور که آب تبخیر می شود، مقدار محاسبه شده ای از آب که ما آن را آب آرایش می نامیم نیز به طور مداوم اضافه می شود.

یک حلقه آب لوله‌ کشی از داخل ساختمان می‌گذرد، و سیال خنک‌شده را حمل می‌کند که گرمای تغییر یافته از گرمای خواندن تبخیرکننده را در نزدیکی بازمی‌گرداند، که اگرچه مویی که باید خنک شود. در حلقه بی‌ پایانی که به آن حلقه آب سرد گفته می‌شود، به گردش در می ‌آید.

چگونه یک برج خنک کننده و واحد هواساز با هم کار می کنند

هنگامی که صحبت از گرمایش و سرمایش یک فضای اداری یا ساختمان بزرگتر می شود، استفاده از سیستم تهویه مطبوع تجاری یا صنعتی به منظور پاسخگویی مناسب به نیازهای کل ساختمان مورد نیاز است. برای اینکه درک بهتری از نحوه عملکرد سیستم تهویه مطبوع در یک ساختمان اداری بزرگتر داشته باشید، باید بدانید که چیلر، برج خنک کننده و واحد انتقال هوا چگونه با هم کار می کنند.

چیلر آب خنک کننده قطعه بزرگی از تجهیزات است که به صورت صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و در داخل ساختمان قرار دارد و حاوی اواپراتور و کندانسور است. برج خنک کننده به عنوان یک مبدل حرارتی بزرگ عمل می کند که بر روی سقف ساختمان قرار می گیرد. هنگامی که این دو مورد با هم کار می کنند، امکان تهویه هوا در فضاهای باز بزرگ مانند ساختمان های صنعتی و کارخانه ها فراهم می شود.

حداقل اجزای سیستم خنک کننده مرکزی عبارتند از:

چیلر

واحد هواساز

برج خنک کننده

پمپ ها

محل قرارگیری چیلر بستگی به نوع چیلر مورد استفاده دارد و چیلرهای پشت بام معمولاً با هوا خنک می شوند در حالی که چیلرهای زیرزمین آب خنک می شوند. هر دو عملکرد مشابهی را انجام می دهند، که معمولاً تولید آب سرد برای تهویه مطبوع با حذف گرمای ناخواسته از ساختمان است. تنها تفاوت در روشی است که چیلر گرما را دفع می کند. سوالی که باید از خود بپرسید این است که برج خنک کننده و چیلر چگونه با هم کار می کنند؟ ما در زیر به آن پاسخ خواهیم داد و اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی این امکان به شما ارائه می دهیم تا درک بهتری از همه آن به شما ارائه دهیم.

هوا خنک در مقابل آب خنک

دانستن تفاوت بین چیلرهای هوا خنک و آب خنک مهم است. چیلر هوا خنک از فن ها برای خارج کردن هوای خنک از روی کندانسور استفاده می کند تا گرما را از سیستم خارج کند و چیلرهای هوا خنک از برج خنک کننده استفاده نمی کنند. اواپراتور چیلر آب سرد را تولید می کند که سپس

اواپراتور را در حدود 43 درجه ترک می کند.

سپس توسط یک پمپ آب سرد به اطراف انبار یا تأسیسات فشار داده می‌شود و آب سرد در ارتفاع ساختمان به هر طبقه در بالابرها لوله‌ هایی که آب را حمل می‌کنند جریان می ‌یابد. حتی زمانی که آب به پایین سرازیر می شود، این لوله ها همچنان به عنوان رایزر شناخته می شوند. آب سرد به داخل رایزرها و سپس به لوله‌های با قطر کوچک‌تر وارد می‌شود که سپس به واحدهای فن کویل FCU و واحدهای هواساز AHU می ‌روند که سپس تهویه مطبوع ساختمان را فراهم می‌کنند.

هر دو AHU و FCU جعبه هایی با فن هایی هستند که هوای ساختمان را مکیده و آن را روی کویل های گرمایش یا سرمایش فشار می دهند و دمای هوا را تغییر می دهند. سپس این هوا به بیرون ساختمان رانده می شود. لازم به ذکر است که آب سرد به آن گفته می شود، حتی اگر در لمس گرم باشد! بنابراین، چگونه یک برج خنک کننده و چیلر با هم کار می کنند؟

چیلر

چیلر معمولاً در پشت بام یا زیرزمین ساختمان اداری قرار دارد. وظیفه چیلر تولید آب سرد برای تهویه هوا با حذف گرما از ساختمان است. سیلندر اواپراتور قطعه ای است که مسئول تولید آب سرد مورد استفاده برای تهویه مطبوع است. از طریق یک سیم پیچ در داخل واحد انتقال هوا جریان می یابد که در آن هوای داخلی روی آن می دمد و گرمای هوا را به آب منتقل می کند. این باعث می شود هوای خنک تری در اطراف ساختمان پخش شود. برج خنک کننده را می توان با استفاده از آب یا هوا خنک کرد، اما در هر صورت، نتیجه یکسان است، یعنی خنک شدن هوا.

هنگامی که گرما توسط برج خنک کننده از فضا خارج می شود، برج خنک کننده برای پمپ کردن هوا از طریق لوله ها به داخل برج خنک کننده عمل می کند. سپس برج خنک کننده هوای گرم شده را از طریق فرآیند تبخیر خود به عنوان هوای خنک شده باز می گرداند. برج خنک کننده دارای یک سیستم شناور است که میزان آب درون سیستم را کنترل می کند تا از تبخیر کلی آب جلوگیری کند. پس از رسیدن شناور به سطح، آب شیرین به سیستم وارد می شود. سپس یک دریچه برای ورود آب شیرین به سیستم باز می شود. آب خنک می شود و به تولید هوای خنک در سراسر سیستم کمک می کند. برج خنک کننده مقصد نهایی گرمای ناخواسته در ساختمان برای فرار به بیرون است.

واحد هواساز

واحد انتقال هوا در کنار برج خنک کننده و خنک کننده به منظور گردش و حفظ هوا از طریق فرآیند گرمایش، تهویه و سرمایش یا تهویه مطبوع کار می کند. هواگیر در یک واحد تجاری یک جعبه بزرگ است که از کویل های گرمایش و سرمایش، یک دمنده، قفسه ها، محفظه ها و سایر قسمت هایی که به هواگیر کمک می کند تا کار خود را انجام دهد، تشکیل شده است. هواگیر به کانال وصل می شود و هوا از واحد انتقال هوا به کانال عبور می کند و سپس به هواگیر باز می گردد.

همه این اجزا بسته به مقیاس و چیدمان ساختمان با هم کار می کنند. اگر ساختمان بزرگ باشد، ممکن است به چندین چیلر و برج خنک کننده نیاز باشد و ممکن است نیاز به یک سیستم اختصاصی برای اتاق سرور باشد تا ساختمان بتواند در مواقع لزوم تهویه هوای کافی را دریافت کند.

چگونه برج خنک کننده و چیلرها با هم کار می کنند؟

چیلر قطعه بزرگی از تجهیزات صنعتی است که در داخل یک ساختمان، اغلب در زیرزمین یا یک منطقه خدماتی دیگر قرار دارد. این شامل دو سیلندر اصلی است: یک اواپراتور و یک کندانسور. انواع مختلفی از چیلرها از جمله چیلرهای گریز از مرکز، رفت و برگشتی، پیچی و چیلرهای جذبی وجود دارد. یک برج خنک کننده به عنوان یک مبدل حرارتی غول پیکر عمل می کند. روی پشت بام ساختمان می نشیند و هوای محیط را در یک سیم پیچ می دمد تا گرما را از بین ببرد و آن را از بیرون خارج کند.

چیلرها و برج خنک کننده با هم تهویه مطبوع فضاهای بزرگ را ممکن می سازند. به خواندن ادامه دهید تا بدانید فرآیند خنک سازی در ساختمان تجاری یا صنعتی شما در شیکاگو چگونه کار می کند.

سیستم آب سرد: سیلندر اواپراتور و هواگیر

سیلندر اواپراتور وظیفه تولید آب سرد مورد استفاده برای تهویه مطبوع را بر عهده دارد. آب سرد در حدود 45 درجه فارنهایت از اواپراتور خارج می شود و به سمت بالابر حرکت می کند. انشعاب از رایزر تغذیه های جریانی هستند که به واحدهای انتقال هوا در طبقات مختلف ساختمان منتهی می شوند.

آب سرد شده از طریق یک سیم پیچ در داخل واحد انتقال هوا جریان می یابد، جایی که هوای داخل بر روی آن می دمد، گرما را از هوا به آب منتقل می کند و باعث می شود هوای خنک تر در ساختمان به گردش درآید. تا زمانی که از سیم پیچ خارج می شود، آب حدود 55 درجه فارنهایت است. این آب سرد گرمتر به کویل اواپراتور برمی گردد تا دوباره خنک شود.

سیستم آب کندانسور: سیلندر کندانسور و برج خنک کننده

سیکل مبرد سیلندر اواپراتور را به سیلندر کندانسور متصل می کند. گرما را از اواپراتور و کندانسور خارج می کند، اما دو خط آب هرگز با یکدیگر تعامل ندارند. آب گرم اینجا که آب کندانسور نامیده می شود، با دمای 95 درجه فارنهایت به سمت بالابر می رود و به سمت برج خنک کننده روی پشت بام می رود.

پس از آن، آب کندانسور از طریق برج خنک کننده جریان می یابد و فن ها هوای محیط را برای انتقال گرما از آب به بیرون می کشند. پس از کمی خنک شدن، آب کندانسور در دمای حدود 80 درجه فارنهایت به سیلندر کندانسور باز می گردد

اندازه و پیچیدگی سیستم

بسته به مقیاس و چیدمان یک ساختمان، ممکن است به چند چیلر و برج خنک کننده نیاز باشد. به عنوان مثال، یک سیستم اختصاصی برای اتاق سرور ممکن است مستقل از بقیه ساختمان اجرا شود. علاوه بر این، بسیاری از سایت‌ها دارای سیستم‌های اضافی هستند تا در صورت از کار افتادن یکی از قسمت‌ها، از از کار افتادن ساختمان جلوگیری کنند. همچنین امکان تعمیر و نگهداری و تعمیرات بدون خاموش کردن سیستم برج خنک کننده را فراهم می کند.

مورفی و میلر را برای خدمات خنک کننده تجاری در شیکاگو انتخاب کنید

به عنوان یک پیمانکار پیشرو در طراحی/ ساخت در شیکاگو، می توانید به ما برای ارائه تمام خدمات برج خنک کننده تجاری مورد نیاز خود، از طراحی و نصب سیستم گرفته تا تعمیر و نگهداری و تعمیر، اعتماد کنید. اجازه دهید به شما کمک کنیم کارایی و راحتی ساختمان شیکاگو خود را به حداکثر برسانید و در عین حال در هزینه خود نیز صرفه جویی کنید!

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، یا برنامه ریزی خدمات برج خنک کننده تجاری در شیکاگو، لطفاً امروز با مورفی و میلر تماس بگیرید . ما یک سابقه برتری اثبات شده داریم که به بیش از 80 سال قبل باز می گردد.

اجزای اصلی برج خنک کننده و چیلر:

چیلرها به طور کلی دارای سه جزء اصلی هستند:

مبدل های حرارتی تغییر فاز کندانسور

مبدل حرارتی به عنوان اواپراتور

3.و سوم کمپرسور است

موارد استفاده و کاربرد:

برج خنک کننده و چیلرها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند که در بسیاری از بخش های صنعتی، تولیدی و تعاونی به سرمایش اقتصادی و کارآمد نیاز است.

با این حال باید بدانید که هر دو بخش ضروری سیستم برج خنک کننده مرکزی هستند و این سیستم برای هر منطقه گرم نیاز حیاتی است

چیلرها اتاق های داخلی را خنک می کنند، فضای سرنشینان، فروشگاه هایی برای نگهداری ایمن مواد غذایی یا سایر محصولات حساس به دما و موارد دیگر

در حالی که برج خنک کننده فقط تغییرات دمایی کمی را در منطقه مشخص انجام می دهند

آیا می دانید طراحان از چه اشکالی در برج خنک کننده استفاده می کنند:

اگر تا به حال در طول یک سیستم برج خنک کننده کار نکرده باشید، احتمالاً از خود می پرسید که مرکز برج خنک کننده آب چیست؟ در حالی که هدف یک خنک کننده حول محور آب می چرخد، هسته واقعی یک سیستم برج خنک کننده این است که پر شود.

آنها به طور متوسط در مرکز سیستم تا وسعت برج خنک کننده به کار می روند. وسعت بزرگتر اجازه می دهد تا تماس سطحی بیشتر بین آب و هوا وجود داشته باشد که امکان تبخیر بخار بیشتر را فراهم می کند.

برج خنک کننده فایبرگلاس

ما پوشش برج را با مواد پوششی پلاستیک تقویت شده با فایبرگلاس طراحی می کنیم.

این فوق العاده مقاوم در برابر خوردگی است. این ماده می تواند یک ماده امولسیون شده باشد.

الیاف مورد استفاده در مخلوط کربن یا آرامید، شیشه، چوب، کاغذ و بسیاری از الیاف است.

قدرت ساختاری کافی را برای مربع استحکام در برابر لرزش و سرعت باد ارائه می دهد.

پوشش طراحی شده در بخش ها به طور مناسب با خطوط مکانیکی و آثار مطابقت دارد که برای بهترین عملکرد انجام می شود.

چگونه چیلرها و برج خنک کننده با هم کار می کنند

این سیستم بر روی چرخه جذب بخار کار می کند که از یک سیال برج خنک کننده به عنوان عامل کار استفاده می کند که گرما را از ساختمان خارج می کند.

سیال فشرده شده از کمپرسور قبل از انبساط برای خنک شدن نیاز به کاهش انرژی گرمایی خود دارد

برای این منظور برج خنک کننده آب خنک شده را با پمپ های تغذیه خود به مبدل کندانسور که در آن گرمای سیال فشرده استخراج می شود، تامین می کند.

تغییر دمای معمولی بین 5 تا 8 درجه سانتیگراد است و دوباره به برج خنک کننده منتقل می شود که در آن پره ها (بسته بندی) دوباره دمای آب خنک کننده را برای استفاده مجدد در کندانسور کاهش می دهند.

از این رو چرخه ادامه می یابد، اما همانطور که آب تبخیر می شود، مقدار محاسبه شده ای از آب که ما آن را آب آرایش می نامیم نیز به طور مداوم اضافه می شود.

یک حلقه آب لوله‌ کشی از داخل ساختمان می‌گذرد، و سیال خنک‌شده را حمل می‌کند که گرمای تغییر یافته از گرمای خواندن تبخیرکننده را در نزدیکی بازمی‌گرداند، که اگرچه مویی که باید خنک شود. در حلقه بی‌ پایانی که به آن حلقه آب سرد گفته می‌شود، به گردش در می ‌آید.

چگونه یک برج خنک کننده و واحد هواساز با هم کار می کنند

هنگامی که صحبت از گرمایش و سرمایش یک فضای اداری یا ساختمان بزرگتر می شود، استفاده از سیستم تهویه مطبوع تجاری یا صنعتی به منظور پاسخگویی مناسب به نیازهای کل ساختمان مورد نیاز است. برای اینکه درک بهتری از نحوه عملکرد سیستم تهویه مطبوع در یک ساختمان اداری بزرگتر داشته باشید، باید بدانید که چیلر، برج خنک کننده و واحد انتقال هوا چگونه با هم کار می کنند.

چیلر آب خنک کننده قطعه بزرگی از تجهیزات است که به صورت صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و در داخل ساختمان قرار دارد و حاوی اواپراتور و کندانسور است. برج خنک کننده به عنوان یک مبدل حرارتی بزرگ عمل می کند که بر روی سقف ساختمان قرار می گیرد. هنگامی که این دو مورد با هم کار می کنند، امکان تهویه هوا در فضاهای باز بزرگ مانند ساختمان های صنعتی و کارخانه ها فراهم می شود.

حداقل اجزای سیستم خنک کننده مرکزی عبارتند از:

چیلر

واحد هواساز

برج خنک کننده

پمپ ها

محل قرارگیری چیلر بستگی به نوع چیلر مورد استفاده دارد و چیلرهای پشت بام معمولاً با هوا خنک می شوند در حالی که چیلرهای زیرزمین آب خنک می شوند. هر دو عملکرد مشابهی را انجام می دهند، که معمولاً تولید آب سرد برای تهویه مطبوع با حذف گرمای ناخواسته از ساختمان است. تنها تفاوت در روشی است که چیلر گرما را دفع می کند. سوالی که باید از خود بپرسید این است که برج خنک کننده و چیلر چگونه با هم کار می کنند؟ ما در زیر به آن پاسخ خواهیم داد و اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی این امکان به شما ارائه می دهیم تا درک بهتری از همه آن به شما ارائه دهیم.

هوا خنک در مقابل آب خنک

دانستن تفاوت بین چیلرهای هوا خنک و آب خنک مهم است. چیلر هوا خنک از فن ها برای خارج کردن هوای خنک از روی کندانسور استفاده می کند تا گرما را از سیستم خارج کند و چیلرهای هوا خنک از برج خنک کننده استفاده نمی کنند. اواپراتور چیلر آب سرد را تولید می کند که سپس

اواپراتور را در حدود 43 درجه ترک می کند.

سپس توسط یک پمپ آب سرد به اطراف انبار یا تأسیسات فشار داده می‌شود و آب سرد در ارتفاع ساختمان به هر طبقه در بالابرها لوله‌ هایی که آب را حمل می‌کنند جریان می ‌یابد. حتی زمانی که آب به پایین سرازیر می شود، این لوله ها همچنان به عنوان رایزر شناخته می شوند. آب سرد به داخل رایزرها و سپس به لوله‌های با قطر کوچک‌تر وارد می‌شود که سپس به واحدهای فن کویل FCU و واحدهای هواساز AHU می ‌روند که سپس تهویه مطبوع ساختمان را فراهم می‌کنند.

هر دو AHU و FCU جعبه هایی با فن هایی هستند که هوای ساختمان را مکیده و آن را روی کویل های گرمایش یا سرمایش فشار می دهند و دمای هوا را تغییر می دهند. سپس این هوا به بیرون ساختمان رانده می شود. لازم به ذکر است که آب سرد به آن گفته می شود، حتی اگر در لمس گرم باشد! بنابراین، چگونه یک برج خنک کننده و چیلر با هم کار می کنند؟

چیلر

چیلر معمولاً در پشت بام یا زیرزمین ساختمان اداری قرار دارد. وظیفه چیلر تولید آب سرد برای تهویه هوا با حذف گرما از ساختمان است. سیلندر اواپراتور قطعه ای است که مسئول تولید آب سرد مورد استفاده برای تهویه مطبوع است. از طریق یک سیم پیچ در داخل واحد انتقال هوا جریان می یابد که در آن هوای داخلی روی آن می دمد و گرمای هوا را به آب منتقل می کند. این باعث می شود هوای خنک تری در اطراف ساختمان پخش شود. برج خنک کننده را می توان با استفاده از آب یا هوا خنک کرد، اما در هر صورت، نتیجه یکسان است، یعنی خنک شدن هوا.

هنگامی که گرما توسط برج خنک کننده از فضا خارج می شود، برج خنک کننده برای پمپ کردن هوا از طریق لوله ها به داخل برج خنک کننده عمل می کند. سپس برج خنک کننده هوای گرم شده را از طریق فرآیند تبخیر خود به عنوان هوای خنک شده باز می گرداند. برج خنک کننده دارای یک سیستم شناور است که میزان آب درون سیستم را کنترل می کند تا از تبخیر کلی آب جلوگیری کند. پس از رسیدن شناور به سطح، آب شیرین به سیستم وارد می شود. سپس یک دریچه برای ورود آب شیرین به سیستم باز می شود. آب خنک می شود و به تولید هوای خنک در سراسر سیستم کمک می کند. برج خنک کننده مقصد نهایی گرمای ناخواسته در ساختمان برای فرار به بیرون است.

واحد هواساز

واحد انتقال هوا در کنار برج خنک کننده و خنک کننده به منظور گردش و حفظ هوا از طریق فرآیند گرمایش، تهویه و سرمایش یا تهویه مطبوع کار می کند. هواگیر در یک واحد تجاری یک جعبه بزرگ است که از کویل های گرمایش و سرمایش، یک دمنده، قفسه ها، محفظه ها و سایر قسمت هایی که به هواگیر کمک می کند تا کار خود را انجام دهد، تشکیل شده است. هواگیر به کانال وصل می شود و هوا از واحد انتقال هوا به کانال عبور می کند و سپس به هواگیر باز می گردد.

همه این اجزا بسته به مقیاس و چیدمان ساختمان با هم کار می کنند. اگر ساختمان بزرگ باشد، ممکن است به چندین چیلر و برج خنک کننده نیاز باشد و ممکن است نیاز به یک سیستم اختصاصی برای اتاق سرور باشد تا ساختمان بتواند در مواقع لزوم تهویه هوای کافی را دریافت کند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 19
  • بازدید سال : 149
  • بازدید کلی : 1242
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی