loading...

منبع کویلی هلدنیگ صنایع برتر

بازدید : 13
يکشنبه 14 فروردين 1401 زمان : 10:02

توضیحات روش و نصب

فیلتر شنی برای حذف مواد معلق و همچنین ذرات شناور و قابل فرو رفتن استفاده می شود. فاضلاب به صورت عمودی از میان بستر ریز ماسه جریان می یابد. ذرات از طریق جذب یا کپسوله کردن فیزیکی حذف می شوند. در صورت کاهش فشار بیش از حد روی فیلتر، باید آن را آبکشی کرد.

می توان بین فیلتر شنی پیوسته و ناپیوسته تمایز قائل شد. در فیلترهای پیوسته (اغلب فیلترهای رو به بالا)، شن و ماسه آلوده حذف می شود، شسته می شود و مجدداً بدون وقفه در فرآیند فیلتراسیون استفاده می شود. فیلترهای ناپیوسته (اغلب فیلترهایی که به سمت پایین جریان دارند) متوقف می شوند و آبکشی در جهت مخالف انجام می شود. حباب های هوا در بستر شن دمیده می شوند تا آن را به اطراف بچرخانند. سپس آب تصفیه شده از طریق بستر فیلتر شنی در جهت مخالف جریان می یابد. مواد آلوده رها شده و همراه با آب شستشو خارج می شود. سپس فرآیند فیلتراسیون می تواند از سر گرفته شود.

بازده فیلتر شنی با دو تابع فیلتر شنی، یعنی فیلتراسیون سطحی و فیلتراسیون عمقی تعیین می شود. فیلتراسیون سطحی شامل جمع آوری ذرات بالای بستر فیلتر می شود. این ذرات به طور مشترک یک توده ماکرو متخلخل را تشکیل می دهند که قادر است ذرات جدید را به روشی بسیار موثر جمع آوری کند. فیلتراسیون عمقی معمولاً شامل ذرات کوچکتری است که جمع آوری آنها دشوارتر است و با جذب به ذرات ماسه متصل می شوند. کثیفی های ناشی از فیلتراسیون سطحی در مقایسه با کثیفی های حاصل از فیلتراسیون عمقی در هنگام شستشوی معکوس راحت تر از بین می روند.

فیلتر شنی چگونه کار می کند؟

یک فیلتر شنی به شرح زیر عمل می کند. آب تصفیه نشده در بالای فیلتر شنی توزیع می شود و به آرامی در بستر فیلتر شنی می رود. این بستر فیلتر شنی ، شن یا یک محیط فیلتر دیگر تشکیل شده است. منافذ کوچک تضمین می کند که ذرات کثیفی قادر به عبور و حفظ ذرات کثیفی نیستند.

بکواش فیلتر شنی

هنگامی که مقدار معینی از آب فیلتر شد یا زمانی که شن و ماسه به درجه خاصی از آلودگی رسید، فیلتر شنی به طور خودکار به بکواش تبدیل می شود. در حین شستشوی معکوس، منافذ بزرگ می شوند و کثیفی دوباره از شن شسته می شود. متعاقباً این کثیفی به همراه آب شستشوی معکوس تخلیه می شود. در نتیجه، فیلتر شنی مسدود نمی شود و کیفیت تصفیه مطلوب خود را حفظ می کند.

قطر فیلتر شنی

قطر ماسه عمدتاً به اندازه فیلتر شنی، جریان مورد نظر و فیلتراسیون مورد نظر بستگی دارد. در بیشتر موارد، برای فرآیند فیلتر کردن، از ماسه با قطر 0.8 میلی متر تا 1.25 میلی متر استفاده می شود. این ممکن است در هر نصب متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک نصب UV دارای جریان کمتری است و ماسه 0.4 میلی متر تا 0.8 میلی متر برای فیلتر محدودتر استفاده می شود.

زمانی که شن و ماسه قطر کمی داشته باشد، مقاومت افزایش می یابد و در نتیجه جریان کمتری ایجاد می شود. برای این قطر کوچک ظرفیت کمتری برای شستشوی معکوس مورد نیاز است، زیرا ماسه سبک تر است و بنابراین به راحتی با کثیفی شستشو می شود. همچنین، در مورد قطر دانه ماسه کوچکتر، باید در نظر داشته باشید که شستشوی معکوس مکرر باید انجام شود زیرا کثیفی بیشتری نسبت به استفاده از قطر بزرگتر جذب می شود.

بررسی و نگهداری فیلتر شنی

پر شدن فیلتر شنی را به صورت دوره ای بررسی کنید. اگر پرکننده بهم چسبیده یا ساییده شد، یا اگر فیلتر شنی به شستشوی معکوس مکرر نیاز داشت، آن را تعویض کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که از فیلتر شنی به خوبی نگهداری می کنید.

مزایا و معایب خاص

مزیت اصلی فیلتر شنی سیستم ساده ای است که در بسیاری از موارد می توان از آن برای به دست آوردن عملکرد قابل توجه استفاده کرد. فیلتر شنی را می توان در مراحل مختلف مدیریت آب قرار داد - به عنوان پیش تصفیه، به عنوان فیلتر شنی جانبی و به عنوان فیلتر پرداخت. فیلتر شنی اغلب پساب را با پتانسیل برای استفاده مجدد فراهم می کند.

با این حال، گاهی اوقات نیاز به افزودن مواد شیمیایی برای بهبود عملکرد فیلتر شنی است. یکی از معایب فیلتر شنی، آب شستشو است که هنگام تمیز کردن فیلتر شنی ایجاد می شود. این آب به شدت آلوده باید تصفیه و دفع شود. برای محدود کردن بار روی فیلتر شنی ، یک مرحله ته نشینی اولیه برای فاضلاب های با بار سنگین (مواد معلق و قابل فرو رفتن زیاد) اجرا می شود. این به جلوگیری از شستشوی مجدد فیلتر کمک می کند.

فیلتر شنی ناپیوسته اغلب به صورت موازی قرار می‌گیرند تا در هنگام تمیز کردن یکی از فیلتر شنی ، فرآیند ادامه یابد.

کاربرد

فیلتر شنی در بخش‌ها و فرآیندهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، جایی که حذف گسترده مواد معلق از آب یا فاضلاب مورد نیاز است.

بخش هایی که در آن فیلتراسیون شنی اجرا می شود شامل تولید آب آشامیدنی، استخرهای شنا، کارواش، تصفیه آب های زیرزمینی، RWZI، کشتارگاه ها، صنایع فرآوری میوه و سبزیجات، نوشیدنی ها، صنایع غذایی، تصفیه سطح فلزات، …

تولید آب خنک کننده، تهیه آب آشامیدنی، پیش فیلتراسیون در تصفیه‌های کربن فعال و سیستم‌ های غشایی، و فیلتراسیون آب استخرهای شنا.

در زیر چند نمونه پیاده سازی آورده شده است:

حذف آهن از آب های زیرزمینی با استفاده از هوادهی و فیلتر شنی.

تصفیه نهایی فاضلاب، پیگیری رسوب و رسوب فلزات، برای حذف آثار باقی مانده از لجن مبتنی بر فلز.

تصفیه نهایی پساب تولید شده در تولید آهن، فولاد و آلیاژهای غیر آهنی. فیلتراسیون شن و ماسه می تواند توسط فرآیندهایی مانند بارش / رسوب، انعقاد / لخته سازی / رسوب گذاری و شناورسازی انجام شود.

به عنوان مثال در کارخانه های کشتی سازی، تصفیه فاضلاب حاوی ماسه انفجار و ذرات رنگ.

همچنین به عنوان تصفیه نهایی (یا قبل از فیلتراسیون کربن فعال) برای اجازه استفاده مجدد استفاده می شود.

مورد استفاده در باغبانی گلخانه به عنوان ضدعفونی کننده زهکشی (فیلتر شنی آهسته)

شرایط مرزی

سرعت هیدرولیک فیلتر شنی ناپیوسته بین 3 تا 20 مترمکعب بر مترمربع در ساعت با میانگین تقریباً 10 مترمکعب بر مترمربع در ساعت متغیر است. سرعت جریان با نتیجه نهایی مطلوب تعیین می شود. فیلترهای شنی آهسته دارای بار سطحی 0.1-0.2 m³/m²/h هستند. فیلتر شنی پیوسته دارای سرعت هیدرولیکی 5-10 مترمکعب بر مترمربع در ساعت هستند.

اثربخشی

فیلتر شنی عمدتاً برای حذف مواد معلق استفاده می شود. بازده در این مورد بین 50 تا 99.99 درصد متغیر است، بسته به اینکه آیا از کمک های حمایتی استفاده می شود.

علاوه بر مواد معلق، COD، BOD، نیتروژن و فسفات متصل به مواد آلی و فلزات حل نشده نیز از فاضلاب حذف می شوند.

کمک های حمایتی

احتمالاً می‌توان از قبل یک منعقدکننده لخته‌کننده برای بهبود عملکرد اضافه کرد.

مسائل زیست محیطی

یک جریان آب حاوی مقادیر زیادی مواد زائد در مرحله شستشوی مجدد ایجاد می شود. این جریان باید درمان یا دفع شود که با هزینه های اضافی همراه است. در برخی موارد، می توان از این آب شستشو به خوبی استفاده کرد، به عنوان مثال از آب شستشوی حاصل از حذف آهن می توان در فسفات زدایی شیمیایی استفاده کرد.

هزینه

هزینه سرمایه گذاری برای فیلتر شنی پلی استر 12 متر مکعب در ساعت برای استخر شنا (48 تا 60 مترمکعب) 550-600 یورو است.

یک فیلتر شنی پیوسته صنعتی 5 متر مربع یا تقریباً 50 متر مکعب در ساعت حدود 50000 یورو هزینه دارد. هزینه های اجرا به دلیل سادگی و نگهداری محدود آن بسیار کم است.

نظرات

توده زیستی ممکن است روی دانه‌های یک فیلتر شنی آهسته رشد کند، در نتیجه فعالیت بیولوژیکی ممکن است در فیلتر شنی رخ دهد. فیلتر شنی آهسته به عنوان یک تکنیک ضد عفونی در باغبانی گلخانه استفاده می شود.

فیلتراسیون شن و ماسه یک فرآیند نسبتا ساده است.

سطح اتوماسیون

سیستم به راحتی خودکار می شود. فیلترهای شنی پیوسته فقط به اتوماسیون محدود (از دست دادن فشار، آلارم) نیاز دارند. در فیلترهای شنی ناپیوسته، چرخه شستشو باید خودکار و با کاهش فشار اندازه گیری شده یا بر اساس زمان فعال شود.

نصب فیلتر شنی

سنتی ترین نوع فیلتر شنی استخر است. از بین سه نوع فیلتر شنی کمترین اثر را دارند. آنها ذرات 20 تا 40 میکرون را فیلتر شنی می کنند. فیلترهای شنی از ماسه برای فیلتر شنی کردن خاک و موجودات موجود در آب استخر شما استفاده می کنند. هنگامی که زباله در ظرفیت یا پر شود، فشار داخل فیلتر شنی افزایش می یابد.

این نشانه این است که باید فیلتر شنی بکواش انجام دهید. به طور خلاصه، شستشوی معکوس به سادگی جاری کردن آب داخل فیلتر شنی در جهت معکوس است. با کمک شیر چند پورت خود، می توانید به راحتی موقعیت سوپاپ را از فیلتر به شستشوی معکوس تغییر دهید. با این حال، مراقب باشید زیرا شستشوی معکوس همچنین می تواند مشکلات دیگری را در ارتباط با استخر ایجاد کند.

قبل از خرید فیلتر شنی، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. اولاً، اگر به طور مداوم استخر خود را بشویید، می توانید ترکیب شیمیایی آب خود را مختل کرده و سطح آب را تحت تأثیر قرار دهید. پس از شستشوی معکوس استخر، ممکن است متوجه شوید که استخر خود را دوباره متعادل کرده و دوباره پر کنید. در نتیجه پول بیشتری را برای مواد شیمیایی و آب خرج می کنید. ناگفته نماند، شما همچنین باید محل شستشوی معکوس آب را مشخص کنید.

همچنین برای کار با فیلتر شنی باید یک شیر خریداری کنید. در بسیاری از موارد، شیر به همراه فیلتر شنی می آید. به هر حال همیشه درست نیست. اطمینان حاصل کنید که محتویات فیلتر شنی را که می خواهید خریداری کنید دوباره بررسی کنید.

طرفداران

به طور معمول، فشرده ترین و مقرون به صرفه ترین

حداقل نگهداری

تمیز کردن آسان (بازشویی)

عملیات سرراست

ماسه را هر 5 تا 7 سال یکبار تعویض کنید

توانایی فیلتر کمتر در مقایسه با فیلترهای کارتریج و DE

شستشوی معکوس مداوم می تواند تعادل آب شما را از بین ببرد

هزینه های بیشتر برای مواد شیمیایی و آب

باید تعیین کنید که آب را به کجا بشویید

عملکرد فیلتر شنی:

اساس کار فیلتر شنی بدین صورت است که آب توسط یک پمپ از منبع آب مورد نظر که میتواند مخزن ذخیره، استخر، رودخانه و یا هر منبع آب دیگری باشد، به درون مخزن سند فیلتر با فشار تعیین شده پمپاژ می گردد. آب خام ورودی پس از ورود به مخزن از یک سری نازل به روی بستر تعبیه شده پخش می گردد.

ویژگی های مخازن فیلتر شنیFRP

فیلتر شنیFRP ساخته شده از فایبرگلاس یا بدنه کامپوزیت ، می تواند برای تصفیه آب آشامیدنی ، صنایع غذایی و سایر صنایع مشابه و صنعتی استفاده شود. فیلتر شنیFRP می توانند فشارهای زیادی مانند 6 بار در استفاده عادی ، 10 بار در استفاده صنعتی و همچنین فشارهای بالاتر را با توجه به نیاز مشتری تحمل کنند. از طرف دیگر ، این مخازن تحمل حرارت بین 5 درجه و 160 درجه سانتیگراد دارند ، اما در نقطه انجماد ضعیف هستند و بدن باید جدا شده و از یخ زدگی محافظت شود.

لوله کشی در فیلتر شنیFRP

سیستم لوله کشی در فیلترهای شنی FRP تحت فشار با اندازه های مختلف بسته به ظرفیت آنها و سرعت جریان آب در فیلتر مشخص می شود. این به دو روش انجام می شود: سیستم دستی و سیستم لوله کشی خودکار. همچنین سیستم لوله کشی در فیلتر شنی فایبرگلاس به دو روش نصب از بالای مخزن و نصب از دیواره کناری (کنار مخزن) اجرا می شود. اما این سایت نصب تأثیر زیادی بر روی سیستم لوله کشی کلی خواهد داشت.

به عنوان مثال ، در یک سیستم لوله کشی از طرف ، باید یک اتصال دهنده جانبی در محل نصب لوله قرار داده شود. اما در لوله کشی با نصب از بالا لازم نیست که این اتصال دهنده باشد. به طور کلی ، لوله کشی در هر دو مورد با وسایل UPVC انجام می شود.

فیلترشنی فایبرگلاس:

دستگاه های فیلتراسیون شن و ماسه معمولاً برای از بین بردن کدورت تا 50 میکرون (برخی از استاندارد های 100 میکرونی) استفاده می شوند. نوع مواد بدنه بر عملکرد دستگاه تأثیر نمی گذارد ، اما هر یک تفاوت ها ، مزایا و معایب خاص خود را دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://holding-bartar.com مراجعه نمایید.

توضیحات روش و نصب

فیلتر شنی برای حذف مواد معلق و همچنین ذرات شناور و قابل فرو رفتن استفاده می شود. فاضلاب به صورت عمودی از میان بستر ریز ماسه جریان می یابد. ذرات از طریق جذب یا کپسوله کردن فیزیکی حذف می شوند. در صورت کاهش فشار بیش از حد روی فیلتر، باید آن را آبکشی کرد.

می توان بین فیلتر شنی پیوسته و ناپیوسته تمایز قائل شد. در فیلترهای پیوسته (اغلب فیلترهای رو به بالا)، شن و ماسه آلوده حذف می شود، شسته می شود و مجدداً بدون وقفه در فرآیند فیلتراسیون استفاده می شود. فیلترهای ناپیوسته (اغلب فیلترهایی که به سمت پایین جریان دارند) متوقف می شوند و آبکشی در جهت مخالف انجام می شود. حباب های هوا در بستر شن دمیده می شوند تا آن را به اطراف بچرخانند. سپس آب تصفیه شده از طریق بستر فیلتر شنی در جهت مخالف جریان می یابد. مواد آلوده رها شده و همراه با آب شستشو خارج می شود. سپس فرآیند فیلتراسیون می تواند از سر گرفته شود.

بازده فیلتر شنی با دو تابع فیلتر شنی، یعنی فیلتراسیون سطحی و فیلتراسیون عمقی تعیین می شود. فیلتراسیون سطحی شامل جمع آوری ذرات بالای بستر فیلتر می شود. این ذرات به طور مشترک یک توده ماکرو متخلخل را تشکیل می دهند که قادر است ذرات جدید را به روشی بسیار موثر جمع آوری کند. فیلتراسیون عمقی معمولاً شامل ذرات کوچکتری است که جمع آوری آنها دشوارتر است و با جذب به ذرات ماسه متصل می شوند. کثیفی های ناشی از فیلتراسیون سطحی در مقایسه با کثیفی های حاصل از فیلتراسیون عمقی در هنگام شستشوی معکوس راحت تر از بین می روند.

فیلتر شنی چگونه کار می کند؟

یک فیلتر شنی به شرح زیر عمل می کند. آب تصفیه نشده در بالای فیلتر شنی توزیع می شود و به آرامی در بستر فیلتر شنی می رود. این بستر فیلتر شنی ، شن یا یک محیط فیلتر دیگر تشکیل شده است. منافذ کوچک تضمین می کند که ذرات کثیفی قادر به عبور و حفظ ذرات کثیفی نیستند.

بکواش فیلتر شنی

هنگامی که مقدار معینی از آب فیلتر شد یا زمانی که شن و ماسه به درجه خاصی از آلودگی رسید، فیلتر شنی به طور خودکار به بکواش تبدیل می شود. در حین شستشوی معکوس، منافذ بزرگ می شوند و کثیفی دوباره از شن شسته می شود. متعاقباً این کثیفی به همراه آب شستشوی معکوس تخلیه می شود. در نتیجه، فیلتر شنی مسدود نمی شود و کیفیت تصفیه مطلوب خود را حفظ می کند.

قطر فیلتر شنی

قطر ماسه عمدتاً به اندازه فیلتر شنی، جریان مورد نظر و فیلتراسیون مورد نظر بستگی دارد. در بیشتر موارد، برای فرآیند فیلتر کردن، از ماسه با قطر 0.8 میلی متر تا 1.25 میلی متر استفاده می شود. این ممکن است در هر نصب متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک نصب UV دارای جریان کمتری است و ماسه 0.4 میلی متر تا 0.8 میلی متر برای فیلتر محدودتر استفاده می شود.

زمانی که شن و ماسه قطر کمی داشته باشد، مقاومت افزایش می یابد و در نتیجه جریان کمتری ایجاد می شود. برای این قطر کوچک ظرفیت کمتری برای شستشوی معکوس مورد نیاز است، زیرا ماسه سبک تر است و بنابراین به راحتی با کثیفی شستشو می شود. همچنین، در مورد قطر دانه ماسه کوچکتر، باید در نظر داشته باشید که شستشوی معکوس مکرر باید انجام شود زیرا کثیفی بیشتری نسبت به استفاده از قطر بزرگتر جذب می شود.

بررسی و نگهداری فیلتر شنی

پر شدن فیلتر شنی را به صورت دوره ای بررسی کنید. اگر پرکننده بهم چسبیده یا ساییده شد، یا اگر فیلتر شنی به شستشوی معکوس مکرر نیاز داشت، آن را تعویض کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که از فیلتر شنی به خوبی نگهداری می کنید.

مزایا و معایب خاص

مزیت اصلی فیلتر شنی سیستم ساده ای است که در بسیاری از موارد می توان از آن برای به دست آوردن عملکرد قابل توجه استفاده کرد. فیلتر شنی را می توان در مراحل مختلف مدیریت آب قرار داد - به عنوان پیش تصفیه، به عنوان فیلتر شنی جانبی و به عنوان فیلتر پرداخت. فیلتر شنی اغلب پساب را با پتانسیل برای استفاده مجدد فراهم می کند.

با این حال، گاهی اوقات نیاز به افزودن مواد شیمیایی برای بهبود عملکرد فیلتر شنی است. یکی از معایب فیلتر شنی، آب شستشو است که هنگام تمیز کردن فیلتر شنی ایجاد می شود. این آب به شدت آلوده باید تصفیه و دفع شود. برای محدود کردن بار روی فیلتر شنی ، یک مرحله ته نشینی اولیه برای فاضلاب های با بار سنگین (مواد معلق و قابل فرو رفتن زیاد) اجرا می شود. این به جلوگیری از شستشوی مجدد فیلتر کمک می کند.

فیلتر شنی ناپیوسته اغلب به صورت موازی قرار می‌گیرند تا در هنگام تمیز کردن یکی از فیلتر شنی ، فرآیند ادامه یابد.

کاربرد

فیلتر شنی در بخش‌ها و فرآیندهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، جایی که حذف گسترده مواد معلق از آب یا فاضلاب مورد نیاز است.

بخش هایی که در آن فیلتراسیون شنی اجرا می شود شامل تولید آب آشامیدنی، استخرهای شنا، کارواش، تصفیه آب های زیرزمینی، RWZI، کشتارگاه ها، صنایع فرآوری میوه و سبزیجات، نوشیدنی ها، صنایع غذایی، تصفیه سطح فلزات، …

تولید آب خنک کننده، تهیه آب آشامیدنی، پیش فیلتراسیون در تصفیه‌های کربن فعال و سیستم‌ های غشایی، و فیلتراسیون آب استخرهای شنا.

در زیر چند نمونه پیاده سازی آورده شده است:

حذف آهن از آب های زیرزمینی با استفاده از هوادهی و فیلتر شنی.

تصفیه نهایی فاضلاب، پیگیری رسوب و رسوب فلزات، برای حذف آثار باقی مانده از لجن مبتنی بر فلز.

تصفیه نهایی پساب تولید شده در تولید آهن، فولاد و آلیاژهای غیر آهنی. فیلتراسیون شن و ماسه می تواند توسط فرآیندهایی مانند بارش / رسوب، انعقاد / لخته سازی / رسوب گذاری و شناورسازی انجام شود.

به عنوان مثال در کارخانه های کشتی سازی، تصفیه فاضلاب حاوی ماسه انفجار و ذرات رنگ.

همچنین به عنوان تصفیه نهایی (یا قبل از فیلتراسیون کربن فعال) برای اجازه استفاده مجدد استفاده می شود.

مورد استفاده در باغبانی گلخانه به عنوان ضدعفونی کننده زهکشی (فیلتر شنی آهسته)

شرایط مرزی

سرعت هیدرولیک فیلتر شنی ناپیوسته بین 3 تا 20 مترمکعب بر مترمربع در ساعت با میانگین تقریباً 10 مترمکعب بر مترمربع در ساعت متغیر است. سرعت جریان با نتیجه نهایی مطلوب تعیین می شود. فیلترهای شنی آهسته دارای بار سطحی 0.1-0.2 m³/m²/h هستند. فیلتر شنی پیوسته دارای سرعت هیدرولیکی 5-10 مترمکعب بر مترمربع در ساعت هستند.

اثربخشی

فیلتر شنی عمدتاً برای حذف مواد معلق استفاده می شود. بازده در این مورد بین 50 تا 99.99 درصد متغیر است، بسته به اینکه آیا از کمک های حمایتی استفاده می شود.

علاوه بر مواد معلق، COD، BOD، نیتروژن و فسفات متصل به مواد آلی و فلزات حل نشده نیز از فاضلاب حذف می شوند.

کمک های حمایتی

احتمالاً می‌توان از قبل یک منعقدکننده لخته‌کننده برای بهبود عملکرد اضافه کرد.

مسائل زیست محیطی

یک جریان آب حاوی مقادیر زیادی مواد زائد در مرحله شستشوی مجدد ایجاد می شود. این جریان باید درمان یا دفع شود که با هزینه های اضافی همراه است. در برخی موارد، می توان از این آب شستشو به خوبی استفاده کرد، به عنوان مثال از آب شستشوی حاصل از حذف آهن می توان در فسفات زدایی شیمیایی استفاده کرد.

هزینه

هزینه سرمایه گذاری برای فیلتر شنی پلی استر 12 متر مکعب در ساعت برای استخر شنا (48 تا 60 مترمکعب) 550-600 یورو است.

یک فیلتر شنی پیوسته صنعتی 5 متر مربع یا تقریباً 50 متر مکعب در ساعت حدود 50000 یورو هزینه دارد. هزینه های اجرا به دلیل سادگی و نگهداری محدود آن بسیار کم است.

نظرات

توده زیستی ممکن است روی دانه‌های یک فیلتر شنی آهسته رشد کند، در نتیجه فعالیت بیولوژیکی ممکن است در فیلتر شنی رخ دهد. فیلتر شنی آهسته به عنوان یک تکنیک ضد عفونی در باغبانی گلخانه استفاده می شود.

فیلتراسیون شن و ماسه یک فرآیند نسبتا ساده است.

سطح اتوماسیون

سیستم به راحتی خودکار می شود. فیلترهای شنی پیوسته فقط به اتوماسیون محدود (از دست دادن فشار، آلارم) نیاز دارند. در فیلترهای شنی ناپیوسته، چرخه شستشو باید خودکار و با کاهش فشار اندازه گیری شده یا بر اساس زمان فعال شود.

نصب فیلتر شنی

سنتی ترین نوع فیلتر شنی استخر است. از بین سه نوع فیلتر شنی کمترین اثر را دارند. آنها ذرات 20 تا 40 میکرون را فیلتر شنی می کنند. فیلترهای شنی از ماسه برای فیلتر شنی کردن خاک و موجودات موجود در آب استخر شما استفاده می کنند. هنگامی که زباله در ظرفیت یا پر شود، فشار داخل فیلتر شنی افزایش می یابد.

این نشانه این است که باید فیلتر شنی بکواش انجام دهید. به طور خلاصه، شستشوی معکوس به سادگی جاری کردن آب داخل فیلتر شنی در جهت معکوس است. با کمک شیر چند پورت خود، می توانید به راحتی موقعیت سوپاپ را از فیلتر به شستشوی معکوس تغییر دهید. با این حال، مراقب باشید زیرا شستشوی معکوس همچنین می تواند مشکلات دیگری را در ارتباط با استخر ایجاد کند.

قبل از خرید فیلتر شنی، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. اولاً، اگر به طور مداوم استخر خود را بشویید، می توانید ترکیب شیمیایی آب خود را مختل کرده و سطح آب را تحت تأثیر قرار دهید. پس از شستشوی معکوس استخر، ممکن است متوجه شوید که استخر خود را دوباره متعادل کرده و دوباره پر کنید. در نتیجه پول بیشتری را برای مواد شیمیایی و آب خرج می کنید. ناگفته نماند، شما همچنین باید محل شستشوی معکوس آب را مشخص کنید.

همچنین برای کار با فیلتر شنی باید یک شیر خریداری کنید. در بسیاری از موارد، شیر به همراه فیلتر شنی می آید. به هر حال همیشه درست نیست. اطمینان حاصل کنید که محتویات فیلتر شنی را که می خواهید خریداری کنید دوباره بررسی کنید.

طرفداران

به طور معمول، فشرده ترین و مقرون به صرفه ترین

حداقل نگهداری

تمیز کردن آسان (بازشویی)

عملیات سرراست

ماسه را هر 5 تا 7 سال یکبار تعویض کنید

توانایی فیلتر کمتر در مقایسه با فیلترهای کارتریج و DE

شستشوی معکوس مداوم می تواند تعادل آب شما را از بین ببرد

هزینه های بیشتر برای مواد شیمیایی و آب

باید تعیین کنید که آب را به کجا بشویید

عملکرد فیلتر شنی:

اساس کار فیلتر شنی بدین صورت است که آب توسط یک پمپ از منبع آب مورد نظر که میتواند مخزن ذخیره، استخر، رودخانه و یا هر منبع آب دیگری باشد، به درون مخزن سند فیلتر با فشار تعیین شده پمپاژ می گردد. آب خام ورودی پس از ورود به مخزن از یک سری نازل به روی بستر تعبیه شده پخش می گردد.

ویژگی های مخازن فیلتر شنیFRP

فیلتر شنیFRP ساخته شده از فایبرگلاس یا بدنه کامپوزیت ، می تواند برای تصفیه آب آشامیدنی ، صنایع غذایی و سایر صنایع مشابه و صنعتی استفاده شود. فیلتر شنیFRP می توانند فشارهای زیادی مانند 6 بار در استفاده عادی ، 10 بار در استفاده صنعتی و همچنین فشارهای بالاتر را با توجه به نیاز مشتری تحمل کنند. از طرف دیگر ، این مخازن تحمل حرارت بین 5 درجه و 160 درجه سانتیگراد دارند ، اما در نقطه انجماد ضعیف هستند و بدن باید جدا شده و از یخ زدگی محافظت شود.

لوله کشی در فیلتر شنیFRP

سیستم لوله کشی در فیلترهای شنی FRP تحت فشار با اندازه های مختلف بسته به ظرفیت آنها و سرعت جریان آب در فیلتر مشخص می شود. این به دو روش انجام می شود: سیستم دستی و سیستم لوله کشی خودکار. همچنین سیستم لوله کشی در فیلتر شنی فایبرگلاس به دو روش نصب از بالای مخزن و نصب از دیواره کناری (کنار مخزن) اجرا می شود. اما این سایت نصب تأثیر زیادی بر روی سیستم لوله کشی کلی خواهد داشت.

به عنوان مثال ، در یک سیستم لوله کشی از طرف ، باید یک اتصال دهنده جانبی در محل نصب لوله قرار داده شود. اما در لوله کشی با نصب از بالا لازم نیست که این اتصال دهنده باشد. به طور کلی ، لوله کشی در هر دو مورد با وسایل UPVC انجام می شود.

فیلترشنی فایبرگلاس:

دستگاه های فیلتراسیون شن و ماسه معمولاً برای از بین بردن کدورت تا 50 میکرون (برخی از استاندارد های 100 میکرونی) استفاده می شوند. نوع مواد بدنه بر عملکرد دستگاه تأثیر نمی گذارد ، اما هر یک تفاوت ها ، مزایا و معایب خاص خود را دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://holding-bartar.com مراجعه نمایید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 150
  • بازدید کلی : 1243
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی